Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadelpen - nauwkeurig afstellen horizontale hoek zadel - Forum Wereldfietser

Zadelpen - nauwkeurig afstellen horizontale hoek zadel

Ben eigenlijk op zoek naar zadelpen (30 mm) waarbij je nauwkeurig en makkelijk de hoek kunt instellen van het zadel. Ik zag een keer bij een verende zadelpen dat ze dat met twee inbus schroefjes boven elkaar deden aan de achterkant van de kop. Wie heeft een suggestie?
Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=8&t=30561
Ah gevonden in 30 mm: https://www.bike4travel.nl/zadelpennen/ ... 00-sb.html komt goed uit want daar heb ik mijn fiets ook gekocht. 30 mm is iets minder gangbare maat lijkt het.
Het draagt wel niet rechtstreeks bij, maar ik moet even kwijt dat ik me vanaf mijn kinderleeftijd tot op de dag van vandaag verbaas over de stand der techniek in de “fietswereld”.
Zo wilde ik gisteren op een nieuw aangeschafte fiets het zadel een halve centimeter naar achteren zetten, maar de horizontale hoek was oké. Ik zag al dat de zaak met één bout vast zat (daar zijn ze in de fietswereld ook sterk in, twee of drie afstellingen afzekeren met één bout of moer) en inderdaad, toen ik de zadelbout zo ver opgelost had dat heen en weer schuiven mogelijk was knikkebolde het zadel meteen ook maar in verticale stand. Gelukkig ken ik die geintjes onderhand en markeer in dergelijke gevallen alle afstellingen die goed staan even met een stukje papiertape zodat ik ze makkelijk terug kan vinden. Zadel staat nu overigens prima.