Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 26 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

1014 berichten
Ik stuur op, laat opsturen of laat mensen aan de deur komen of ga zelf naar een deur.
Zo doe ik het ook en ook altijd goed gegaan, behalve bij de verkoop van een auto (dieselbusje). Toen kreeg mijn vrouw wel vreemde mensen aan de deur.
Als ik bij iemand niet thuis langs mag komen dan koop ik het niet.

En sommige dingen moet je ook eigenlijk niet willen verkopen op marktplaats, je oude smartphone kun je bijvoorbeeld beter weggeven aan je favoriete neefje.

Verder, ach... vertrouwen, geduld en ervan uitgaan dat de meeste mensen deugen. Maar als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook het geval ;)
Jurr schreef:
wo 16 mar, 2022 10:17
Als ik bij iemand niet thuis langs mag komen dan koop ik het niet.
Komt idd wel is voor dat ze er dan vanaf zien. En dat is ook prima.
Maar meestal maakt het de mensen niet uit.

Wat ik trouwens ook niet doe is de betaalservice van marktplaats.
Ik ga toch niet mijn rekeningnummer koppelen aan een onveilig marktplaats account.

En ook dit levert wel is op dat mensen het dan niet willen kopen. Net of dat marktplaats (of de betaalservice erachter) zorgen dat het altijd goed gaat. Maar goed ieder mag zijn eigen mening :P
onveilig marktplaats account.
Waarom zou dit onveilig zijn, Marktplaats is eigendom van Ebay en daar werkt het al jaren zo. Soms koop ik iets "duurs" van iemand die te ver weg woont om het even op te halen, dan doe ik het wel zo.
Het komt regelmatig voor dat marktplaats account gekaapt worden.
En dat zal je maar net gebeuren met een account waar ook je bankgegevens aan gekoppeld zijn.

Nou ja laat ik het er maar op houden dat ik een vrij grote wantrouwen heb.
En dat is idd mijn probleem :)
M276 schreef:
wo 16 mar, 2022 11:55

Wat ik trouwens ook niet doe is de betaalservice van marktplaats.
Dat is inderdaad een stukje schijnzekerheid waarin oplichters vrij spel hebben.

Ligt nog een aangifte, een betaling van 20 euro... maar leveren of geld terugstorten ho maar. En je krijgt uiteraard ook geen rekeningnummer van degene waar het geld uiteindelijk heen gaat, dus die mensen wanen zich heerlijk anoniem.

Ik ga het wel weer ophalen. Maar gewoon bij iemand thuis, het is tenslotte geen poedersuiker of een junk die snel van z'n gestolen fiets af moet waar ik naar op zoek ben (-:
Poppink schreef:
wo 16 mar, 2022 08:59
M276 schreef:
wo 16 mar, 2022 05:39
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel veel via marktplaats verkoop. Maar echt nooit thuis af spreek. Er zit zoveel raars tussen dat ik het risico niet meer neem.
Dan vind ik het weer raar om met iemand 'ergens' af te spreken.
Op zo'n voorstel zeg ik altijd 'nee dank je'.
Heb een tijdje in Argentinië gewoond, "ergens" afspreken is daar heel gewoon....
Bert van Sprang schreef:
wo 16 mar, 2022 09:46
Ik stuur op, laat opsturen of laat mensen aan de deur komen of ga zelf naar een deur.
Zo doe ik het ook en ook altijd goed gegaan, behalve bij de verkoop van een auto (dieselbusje). Toen kreeg mijn vrouw wel vreemde mensen aan de deur.
Ik krijg altíjd vreemde mensen aan de deur, maar die blijken meestal erg op mijzelf te lijken.
Geldt ook voor vluchtelingen. Oordelen over een groep is makkelijk, maar zodra je in gesprek raakt wordt alles anders.
Poppink schreef:
wo 16 mar, 2022 18:33
Ik krijg altíjd vreemde mensen aan de deur, maar die blijken meestal erg op mijzelf te lijken.
Ha, volgens mij is die hier ook al eens langs geweest. :D :D
Nu hierboven toch het wel en wee van handelen op marktplaats ter sprake komt.....

Twee vragen die me weleens bezighouden:

1. Wat kan iemand (of een kwaadwillende) nou echt met je Iban? Zelf de laatste tijd ook steeds meer van de ideal functie aan het afstappen en dus gewoon rechtstreeks kopen en verkopen met uitwisseling van rekeningnummers. Enige wat ik weleens begrepen heb is dat men spullen zou kunnen bestellen met jouw naam en bankgegevens bij webwinkels als Wehkamp bijv. Waar je achteraf kunt betalen. Maar is dit nou echt mogelijk?

2. Hoe doen jullie dat nou als je bijvoorbeeld een dure fiets verkoopt van misschien wel een paar duizend euro. Laat je de koper dan bij voorkeur contant betalen of toch liever (misschien ter plekke) het geld overmaken?
2. Hoe doen jullie dat nou als je bijvoorbeeld een dure fiets verkoopt van misschien wel een paar duizend euro. Laat je de koper dan bij voorkeur contant betalen of toch liever (misschien ter plekke) het geld overmaken?
Contant betalen is wel heel erg 20e eeuw, vind ik. Ik was erg blij dat ik bij de aanschaf van mijn auto niet met een dikke stapel bankbiljetten over straat moest. Als ik nu een dure fiets zou verkopen, zou ik de koper ter plekke een tikkie sturen en de fiets pas meegeven als het geld op mijn rekening staat. Ook al zo gedaan met kleinere zaken. En ik vind betalen zonder contant geld ideaal, het liefst met mijn mobiel.
Velotraumer schreef:
do 17 mar, 2022 10:37
Hoe doen jullie dat nou als je bijvoorbeeld een dure fiets verkoopt van misschien wel een paar duizend euro. Laat je de koper dan bij voorkeur contant betalen of toch liever (misschien ter plekke) het geld overmaken?
Ik ben een romanticus, en voor mij gaat er weinig boven het gevoel en geluid van knisperende, versgestreken bankbiljetten.

Dus zo lang het nog kan en mag ...
Mijn handen jeuken maar ik heb me kunnen beheersen:

Patria Randonneur 56 cm Rohloff
€ 500,00
https://link.marktplaats.nl/m1823955731 ... ialbuttons
Leuke fiets!

'k Zou als ik geïnteresseerd zou zijn wel benieuwd zijn naar het genoemde deukje in de bovenbuis.

Maar wel een setje Panaracers ;)
Berger schreef:
za 26 mar, 2022 20:43
Mijn handen jeuken maar ik heb me kunnen beheersen:
'k Zag dat 'ie naast die Patria ook nog een fraaie Shand Stoater te koop heeft staan:

https://link.marktplaats.nl/m1824932942
fraaie Shand Stoater
Kost 2e-hands € 2.250, moet niet gekker worden.
Tsja, Schots handgemaakt staal met een nette afmontage...

Dat was al niet goedkoop en is sinds de Brexit nog duurder geworden helaas.

Neemt niet weg dat ik wel een zwak heb voor het merk. (-:
Schots handgemaakt staal
Is dat beter als chinees fabriekstaal of alleen maar leuker?
Dat mag ieder voor zich bepalen. ;)

Ik kon op de kilometers Shand die ik reed die fiets wel waarderen (-:

Was geen Shand Stoater trouwens.
35 euro per stuk, maar Santos dus zal het wel waard zijn.... :shock:

Santos kleuren, per stuk of alles in 1 koop.
€ 0,00
https://link.marktplaats.nl/m1826297166 ... ialbuttons