Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SCC of Travelmaster? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

SCC of Travelmaster?

153 berichten
Grandonneur schreef:
zo 06 dec, 2020 21:43
goedkope SCC02 geschikt voor velg- en schijfremmen.
Dit type frame met deze achtervork zitten geen bovenste bagagedrager oogjes aan. Wel kun je die naar een zadelpenklem met oogjes halen of klemmen om de achtervork zoals Tubus los in zo'n setje levert.

Grandonneur schreef:
zo 06 dec, 2020 21:43
Iemand die een idee heeft welke 584 bandenmaat hierin zou passen (27,5" wielen)?
Qua diameter kon ik in mijn SCC frame 60mm op 26 inch (559) kwijt met vaste spatborden. Schwalbe Super Moto was dat. 28 inch (622) ook wel eens geprobeerd met schijfremmen, meen dat dat 32mm met spatborden was. 27.5 (584) helaas alleen in een dusdanige breedte gehad dat het echt niet in zo'n SCC past, dus daar geen ervaring mee.
Jan heeft weer een oudje gevonden. Zwart gespoten. Nieuwe stickers erop. En gaan.
Frame ziet eruit als een oude str-01

https://link.marktplaats.nl/m1653353867
Begint wel structureel te worden als dat inderdaad zo is...

Hoe lukt het jou een STR01 van een Travelmaster 2.8 te onderscheiden op deze foto's? Kunnen anderen wel van leren denk ik.

Er staat bij deze dan weer niet op het frame dat het een Travelmaster zou zijn, als 'ie dat niet is dan zou alleen de advertentie tekst niet kloppen. Bij die andere fietsen stond in een afwijkend lettertype wel Travelmaster op de bovenbuis.
M276 schreef:
vr 15 jan, 2021 15:10
Jan heeft weer een oudje gevonden. Zwart gespoten. Nieuwe stickers erop. En gaan.
We weten dus inmiddels wat de kwalifikatie "zo goed als nieuw" op Marktplaats betekent: niks.
Wel bijzonder dat hij bijna allemaal positieve recensies krijgt.
Bert van Sprang schreef:
vr 15 jan, 2021 15:43
Wel bijzonder dat hij bijna allemaal positieve recensies krijgt.
'How Fake Customer Reviews Do — and Don’t — Work'

https://hbr.org/2020/11/how-fake-custom ... -dont-work

/Edit: betreft een andere prijsgroep, en met een platform als kader. Dus niet echt relevant voor deze fietsenboer.
M276 schreef:
vr 15 jan, 2021 15:10
Jan heeft weer een oudje gevonden. Zwart gespoten. Nieuwe stickers erop. En gaan.
Frame ziet eruit als een oude str-01
Zo die is lelijk. Het ding zal vast goed in elkaar zitten. Maar tjongejonge Jan (je leest toch wel mee?). zoek voor dat geld effe matchende onderdelen.
Jurr schreef:
vr 15 jan, 2021 15:14
Begint wel structureel te worden als dat inderdaad zo is...

Hoe lukt het jou een STR01 van een Travelmaster 2.8 te onderscheiden op deze foto's? Kunnen anderen wel van leren denk ik.

Er staat bij deze dan weer niet op het frame dat het een Travelmaster zou zijn, als 'ie dat niet is dan zou alleen de advertentie tekst niet kloppen. Bij die andere fietsen stond in een afwijkend lettertype wel Travelmaster op de bovenbuis.
Denk dat zijn stickers travelmaster op zijn :)
Het is gokken. Maar het balhoofd / voorkant van de fiets ziet eruit als een oude str-01.
Nu geeft Jan wel netjes aan dat hij 10 jaar oud is. Maar ik denk dat hij nog ouder is.

Hij heeft zoveel goede recensies omdat de mensen die zien dat het geen travelmaster is er ver weg van blijven. En de andere het niet door hebben dat ze eigenlijk een oude fiets kopen. Verder koopt hij ook veel onderdelen. En krijgt zo genoeg goede recensies
Grandonneur schreef:
vr 15 jan, 2021 17:59
M276 schreef:
vr 15 jan, 2021 15:10
Jan heeft weer een oudje gevonden. Zwart gespoten. Nieuwe stickers erop. En gaan.
Frame ziet eruit als een oude str-01
Zo die is lelijk. Het ding zal vast goed in elkaar zitten. Maar tjongejonge Jan (je leest toch wel mee?). zoek voor dat geld effe matchende onderdelen.
En niet van die kunststof pedalen van 5 euro per set erop schroeven!
M276 schreef:
vr 15 jan, 2021 15:10
https://link.marktplaats.nl/m1653353867
"= terug gebracht naar Nieuwstraat ." O, dat is bij mij in de buurt!

:lol:

Carl
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

tjongejonge Jan, hoe moet iemand hier in hemelsnaam voortassen aan hangen. En zelfs zonder voortassen, hoe moet dit ubberhaupt op z'n standaard blijven staan.

De korte balhoofdbuis kan jij niks aan doen, dat is een Santosdingetje.
Grandonneur schreef:
za 27 mar, 2021 21:24
tjongejonge Jan, hoe moet iemand hier in hemelsnaam voortassen aan hangen.
Gewoon ff andersom draaien. Maar dat dit dan nog niet eerder gebeurd is...

De standaard zou ik zo ook niet vertrouwen.
Maar het geeft wel aan dat het weliswaar een prachtig blinkende fiets is met een fraaie merknaam, maar door de montage best wel eens een drama kon zijn. Ik acht de kans namelijk klein dat lowrider en standaard de enige foutjes zijn in deze fiets.
Ik lees nu dat hij overgespoten is. Wat er onder zit is dus ook een verrassing die misschien niet maar misschien ook wel eens uitkomt.
En toch trappen mensen erin.
Weer gereserveerd.
Soms denk ik wel is dat mensen het niet willen zien.
Zien we hem straks terug bij een handelaar die de lowrider wel rechtop heeft gezet en en 500 euro meer voor vraagt?
Nee, die lezen hier wel mee en letten extra op om een SCC of STR te onderscheiden van een Travelmaster.

(-:
En laten we heel eerlijk zijn.
De 850 / 800 euro die Jan vraagt daar wil een handelaar hem ook niet voor hebben.
Beste mensen, ik overweeg om een travelmaster te kopen. Nu zag ik die advertentie ook op marktplaats uit Naarden. Het ligt voor mij om de hoek, wat zou er zo slecht aan kunnen zijn? Is dit nu wel of geen travelmaster. Ik overweeg namelijk om eens te gaan kijken.
Kijken kan geen kwaad. Best mooi dat Naarden-Vesting.

Als je echt wil weten of het een Travelmaster is, kijk eens of 'ie een derde bidonhouder kwijt kan onder de onderbuis. En of die netjes vastgemaakt zit, en niet met zelftappende schroeven. Ook heeft een Travelmaster 2.6 net als een SCC01 nooit de mogelijkheid voor schijfrem montage op het frame gehad, een SCC02 wel.

En voor de voorvork, als daar geen bevestiging voor de voordrager zit wil men daar ook wel eens creativiteit op botvieren om daar alsnog een drager op te monteren. Af-fabriek heeft een Travelmaster die montagepunten natuurlijk gewoon. En als die montagepunten er niet zitten... Tubus heeft klemmen om de voorvork, zowel in aluminium als voor grotere diameters vork met slangenklemmen. Men wil ook wel eens creatief zijn met een boormachine en een tapsetje.

Verder heeft Santos vaak best nagedacht over de individuele onderdelen van een fiets, op het moment dat iemand zelf iets heeft gebouwd dan mag je dat zelf per onderdeel bepalen. Zitten er bijvoorbeeld nog stickers op de velgen? Hoeveel spaken zijn het? Welk merk en type is dan gebruikt? Wie heeft ze gespaakt? Balhoofd en trapas kun je vaak weinig aan zien, zijn daar wel de juiste keuzes in gemaakt, of gewoon de goedkoopste?

En als men claimt een fiets over te hebben gespoten, is dat omdat de kleur niet aanstond? Was de lak beschadigd? Was het een mooie gelegenheid om deuken weg te werken met plamuur of andere ellende? Staat er nog wel een framenummer in, of is de fiets onrechtmatig van eigenaar gewisseld? Wat vindt het FDR van de RDW ervan? Misschien wil de fabrikant wel helpen met het identificeren van het frame als je het framenummer met ze deelt?

Lang verhaal kort, je zoekt echt geen needle in a haystack. Met een Santos SCC kun je prima op vakantie, dat heb ik zelf ook regelmatig gedaan. Maar als iemand 'm Travelmaster noemt door de SCC stickers eraf te halen, de fiets te voorzien van aparte onderdelen en er een Travelmaster logo met bijbehorende prijs op te plakken.... dan zou ik toch echt even verder zoeken. En dat is precies waarom ik dit topic begonnen ben.

En als je een fiets zoekt, graaf even een vragenlijstje op van een eerdere zoektocht naar een fiets van iemand anders hier op het forum en begin er gewoon je eigen topic mee. Met het beantwoorden van simpele vragen als je lengte, je budget, je locatie en je beoogd gebruik willen mensen hier echt wel even meehelpen advertenties filteren.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Twas even zoeken maar jan heeft alsnog een ander drager gevonden.