Net dag 2 gehad van mijn fietsvakantie

Niet echt last gehad van dat Garmin er nog steeds uit ligt, net mijn routes handmatig geupload naar Strava.
Wat ik nog wel mis is een smartphone app die via BT kan koppelen om routes te uploaden of activiteiten te downloaden tussen smartphone en Garmin *zonder* dat er internetverbinding vereist is. Iemand een idee? Het mobiele internet in Duitsland is namelijk bijna net zo bruikbaar als Garmin Connect op het moment, namelijk nagenoeg niet.
Ik doe het nu met USB met een laptop maar handig is natuurlijk anders onderweg...
willem.m schreef: ↑vr 24 jul, 2020 11:21
Ik heb geen medelijden met de stravastrijders: die zoeken maar een ander doel in hun leven dan anderen te laten weten hoe hard ze een berg op zijn gefietst.
Dat is wel een erg eenzijdige kijk op Strava. Ik gebruik het zelf nu een maand of 2 en ik vind het erg leuk om routes te kunnen vergelijken met mensen die ik ken van fietsclubs, vrienden of collega's, en te zien hoe ze trainen. En als mensen het leuk vinden om competetief bezig te zijn, dan is daar toch niks mee mis?
Wel vind ik het een terrechte kritiek dat die segmenten/KOMs soms gevaarlijk rijgedrag in de hand werken. (Wat bij berg-op trouwens weer niet het geval is, als ik me uitsloof door met 25km/h de Amerongse berg op te zwoegen is daar weinig gevaarlijks aans)
Dat mijn eigen data (ik heb een Garmin-horloge) zoek is kan me ook niet echt boeien. Wel vind ik het het knap lullig voor Garmin. Bovenal is het natuurlijk bijzonder zorgelijk dat het hackers regelmatig lukt om bedrijven, ziekenhuizen, onderwijsinstellingen etc. lam te leggen. Er verdwijnt een hoop geld naar criminelen, niet alleen dankzij het geld dat ze op Garmin hopen buit te maken, maar ook via de verkoop van evt. buitgemaakte vertrouwelijke info van personen (mailadressen, passwords, namen).
Ik zie het ook zo dat het bedrijven wakker schudt om eens hun beveiliging beter op orde te brengen. Garmin zelf lijkt me niet onschuldig aan dit geheel, het is nogal raar dat een ransomwareaanval langdurige *alle* systemen van Garmin er vollledig uit gooien. Dan is er iets mis met je architectuur.
Bij bv Maersk heb ik begrepen dat hun aanval mede het gevolg is van te veel willen bezuinigen op hun ICT (ze hadden net hun eigen team eruit gegooid en de boeld ge-outsourced). Over de staat van beveiliging van ziekenhuizen zal ik het maar niet hebben.
Wat wel weer jammer is, is dat veel bedrijven toch niet anders kunnen dan betalen en dat dat dit soort criminaliteit in de hand werkt.