Allereerst: ik ben een tevreden Rohloff rijder!
Helaas is het vulschroefgat (de schroefdraad) van mijn Rohloff naaf stuk. De fietsenmaker kan dat niet maken en daarom moet mijn wiel worden opgestuurd naar Rohloff voor een nieuwe 'huls'. De fietsenmaker zegt dat het 200 euro zal kosten en dat het niet onder de garantie valt.
Ik heb de fiets eind 2012 nieuw gekocht.
Eind 2015 heb ik een probleem met de naaf gehad. De flens is toen stuk gegaan; een ‘spaak gat’ in de flens was afgebroken. De naaf is toen kosteloos door Rohloff gerepareerd, d.w.z. de naaf heeft een nieuwe huls gekregen.
Met dit omhulsel rijd ik dus pas sinds eind 2015. Dat is pas 4 jaar.
Begin 2017 heb ik zelf olie gewisseld, dat was geen probleem.
Halverwege 2018 heb ik geprobeerd olie te wisselen, maar toen had ik problemen om het vulslangetje op de het vulschroefgat te draaien. De fietsenmaker heeft het olie wisselen toen voor mij afgemaakt. Dat lukte, maar zij gaven toen al aan dat het vulschroefgat beschadigd was. Nu, eind 2019, wilde dezelfde fietsenmaker weer olie bijvullen en nu blijkt het vulschroefgat zodanig beschadigt dat olie wisselen niet meer kan en er een nieuw omhulsel van 200 euro nodig is.
Ik ben verbaasd dat het vulschroefgat zo snel stuk is gegaan (na 1x olie wisselen eigenlijk).
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? En heb je die reparatie toen ook zelf moeten betalen?
Karin
Helaas is het vulschroefgat (de schroefdraad) van mijn Rohloff naaf stuk. De fietsenmaker kan dat niet maken en daarom moet mijn wiel worden opgestuurd naar Rohloff voor een nieuwe 'huls'. De fietsenmaker zegt dat het 200 euro zal kosten en dat het niet onder de garantie valt.
Ik heb de fiets eind 2012 nieuw gekocht.
Eind 2015 heb ik een probleem met de naaf gehad. De flens is toen stuk gegaan; een ‘spaak gat’ in de flens was afgebroken. De naaf is toen kosteloos door Rohloff gerepareerd, d.w.z. de naaf heeft een nieuwe huls gekregen.
Met dit omhulsel rijd ik dus pas sinds eind 2015. Dat is pas 4 jaar.
Begin 2017 heb ik zelf olie gewisseld, dat was geen probleem.
Halverwege 2018 heb ik geprobeerd olie te wisselen, maar toen had ik problemen om het vulslangetje op de het vulschroefgat te draaien. De fietsenmaker heeft het olie wisselen toen voor mij afgemaakt. Dat lukte, maar zij gaven toen al aan dat het vulschroefgat beschadigd was. Nu, eind 2019, wilde dezelfde fietsenmaker weer olie bijvullen en nu blijkt het vulschroefgat zodanig beschadigt dat olie wisselen niet meer kan en er een nieuw omhulsel van 200 euro nodig is.
Ik ben verbaasd dat het vulschroefgat zo snel stuk is gegaan (na 1x olie wisselen eigenlijk).
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? En heb je die reparatie toen ook zelf moeten betalen?
Karin