Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke vrouw heeft ervaring met alleen fietsen in Noorwegen? - Forum Wereldfietser

Welke vrouw heeft ervaring met alleen fietsen in Noorwegen?

Ik wil deze zomer gaan fietsen in Noorwegen.(aug) Ik overweeg om alleen te gaan.

Welke vrouw heeft ervaring met alleen fietsen in Noorwegen?
Kom je b.v veel andere fietsers tegen? Is het veilig om alleen wild te kamperen of zijn er veel (low-buget) overnachtingsmogelijkheden?


Sabine

Hoi Sabine,

Ik ben wel geen vrouw, maar ik heb wel veel ervaring met fietsen in Noorwegen.
Ik heb Noorwegen altijd als erg veilig ervaren. Ik heb ook wel eens twee meisjes alleen zien rondtrekken die niet ouder konden zijn dan een jaar of zeventien. Het ligt er natuurlijk erg aan waar je gaat, maar het is een rustig land. De Noren zijn gereserveerd maar niet onaardig. Jij laat hen met rust, en zij andersom jou. Maar als je hulp nodig hebt zullen ze je graag helpen.

Het is in hun grondwet vastgelegd dat je bijna overal wild mag kamperen. Maar het kan nog best lastig zijn om een fijn vlak stukje grond te vinden om je tentje neer te zetten. Maar er zijn best veel campings die meestal niet duur en wel rustig zijn. De voorzieningen zijn basic, precies wat je nodig hebt. Hoewel je volgens mij ook nog wel zonder brander zou kunnen reizen, want overal vind je er kookgelegenheden. Wees wel voorbereid dat je altijd, flink, voor je douche moet betalen. En als je eens geen zin hebt om op de grond te leven: je kunt werkelijk overal leuke hutjes vinden die niet zo duur zijn. Ik heb eigenlijk zelden problemen gehad om en fijn plekje te vinden. Wanneer dat wel zo was, was het in de buurt van grotere steden, gek genoeg. Ik zou niet proberen in hotels te gaan slapen, want die zijn on-christelijk duur.

Je zult zo nu en dan best mede-fietsers tegenkomen, maar veel zullen het er niet zijn. Meestal Duitsers, soms Nederlanders.