Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vittorio Randonneur 58cm (vintage) - Forum Wereldfietser

Vittorio Randonneur 58cm (vintage)

Een Vittorio randonneur uit de 80er jaren, gekocht van een gestopte wereldfietser, met de intentie om er boodschappen mee te doen, maar door te veel fietsen verzameld toch beschikbaar.

Exemplaar nog gebouwd in Alkmaar door Frank Groot en voorzien van de zaken waar deze fietsen beroemd door werden.
Mooi gedetailleerd frame, met de eigen ontwerp dragers, voordat tubus op de markt kwam, het beste dat er te krijgen was.

Fiets is een aantal jaren geleden gerestaureerd/gangbaar gemaakt, frame staal 58 CM, is in goede staat, 6 vits Pignon in goede staat, middelste kettingblad van het stronglight cranckstel behoorlijk versleten, maar zijn nog gewoon te koop. Nieuwe achterband.

Hoeft niet de hoofdprijs op te brengen, mag voor klein prijsje weg, maar ik heb 'm met liefde gangbaar gemaakt, en het is zonde als ik 'm weer in onderdelen uit elkaar haal, omdat hij in de weg staat.
Als stadsfietsje, boodschappenpietsje, of misschien om een keer te beginnen met vakantiefietsen, of gewoon voor de vintage onderdelen

Fiets staat in Kortenhoef, vlak bij Hilversum
IMG_1876.jpg
IMG_1875.jpg
IMG_1874.jpg
IMG_1873.jpg
IMG_1872.jpg
Mooie fiets, op dat gewei na dan :shock:
En dat allemaal voor de speciale aanbiedingsprijs van....???
Als ik alle marge er af haal, en de nieuwe band en kabels vergeet,
dan is de aanbiedingsprijs 85 euro.

Ik haal de houder voor het kryponite slot er wel af, wie gebruikt dat nog ?
je krijgt er wel een lakstift in de exacte kleur bij, het frame is keurig bij-getipt.

Dat gewei blijft helaas zitten, bij gebrek aan alternatief, all oudere herten hebben overigens zo'n groot gewei.

Verder zoals afgebeeld, op te halen.
Geweldig dat voordragertje. Toen ik in 2001 mijn randonneur daar bestelde kon ik kiezen uit de voordrager van Vittorio, waar hij garantie op gaf of een aluminium 'prut' dragertje, zoals Frank het noemde, waar hij geen garantie op gaf. Over Tubus dragers die ik graag wilde wilde was geen discussie mogelijk. Hij wilde ze niet eens bestellen. Uiteindelijk heb ik bij mijn lokale fietsenmaker Tubus dragers gekocht en ze opgestuurd naar Vittorio. Hij wilde ze er wel opzetten. Eigenwijze man die Frank.
Ik ben hier niet om Frank Groot te verdedigen, maar.

We hebben het niet over 2001 dat deze fiets gemaakt werd, eerder over 1985.
En toen had je Blackburn, dat niet altijd paste, en behoorlijk bewoog, want alu,
en je had ESGE/Pletcher, die er zelfs in slaagden plastic verbindingen in hun dragers te gebruiken.
Karrimor maakte ook eigen dragers, niet echt stijf, en geen low rider.

Frank Groot verzon toen deze dragers van dunne stalen buizen en dat was echt het meest stijve dat je kon krijgen, en laten we eerlijk zijn Tubus gebruikt tegenwoordig ook dunne stalen buizen, van wie zouden ze dat hebben ?
Dus alle kwaliteit in zijn tijd...
Een 6 voudig pignon was ook al heel wat, want we kwamen van 5 :-).

Ondertussen veel discussie, maar geen bod op deze vintage beauty
Ik zie een mooi singlespeed project voor iemand :D

Helaas zit mijn schuur vol, lijkt me een leuk boodschappen wagen of winter woon-werk fiets.
finse25 schreef:
di 20 aug, 2019 20:40
Frank Groot verzon toen deze dragers van dunne stalen buizen en dat was echt het meest stijve dat je kon krijgen, en laten we eerlijk zijn Tubus gebruikt tegenwoordig ook dunne stalen buizen, van wie zouden ze dat hebben ?
Tubus zelf heeft het over "seit 30 Jahren", dus sinds 1989.
https://www.tubus.com/unternehmen/#c423
Tja, Frank Groot had natuurlijk best even kunnen wachten tot 1989 om Tubus de gelegenheid te geven eindelijk met een goede drager te komen, eigenwijze man.
€85 Dat is een koopje. Helaas net als Shane al teveel projekten in mijn schuur.
Ik ben geïnteresseerd. Ik stuur een PB.
Verkocht.