Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen gratis trein meer bij KLM tickets - Forum Wereldfietser

Geen gratis trein meer bij KLM tickets

Mededeling voor KLM reizigers

De KLM heeft besloten om haar contract met de NS per heden niet te verlengen aangaande het gratis treinreizen voor bezitters van een KLM-ticket van alle NS-stations naar Schiphol.
De zaak blijkt verliezen op te leveren. Dit was in de media bekendgemaakt. Voor wereldfietsers is een waarschuwing wel op zijn plaats om geen problemen met de conducteur te geven. Onze fietsvrienden dienen hun vakantiebegroting een beetje aan te passen.

KLM

Nu gaf de KLM geen kaartje voor de fiets in de trein. Dat moest je altijd zelf betalen. Voor de rest is de KLM ook niet zo fietsvriendelijk. Je betaalt je snel blauw (vandaar die kleur!) aan overgewicht.
Wellicht scheelt het wat ruimte in de trein.
bert sitters schreef:Nu gaf de KLM geen kaartje voor de fiets in de trein. Dat moest je altijd zelf betalen. Voor de rest is de KLM ook niet zo fietsvriendelijk. Je betaalt je snel blauw (vandaar die kleur!) aan overgewicht.
Wellicht scheelt het wat ruimte in de trein.
:(
Het lijkt erop dat die luchtvaartmaatschappijen tegenwoordig een stuk fietsonvriendelijk zijn geworden. Tot een jaar of vier geleden deden ze nooit moeilijk als er teveel gewicht was. Ik heb ook al een keer flink moeten bijbetalen, dit was met Zuid-Afrika Airlines. Bij de KLM tot nu toe nooit (maar het is al weer drie jaar geleden dat ik daar voor het laatst mee vloog).

Groetjes, Frank
En wanneer gaat dit in?
Zowel de KLM als de NS websites reppen er tot nu toe met geen woord over dat dit afgeschaft wordt.

KLM

Het bericht van het vervallen van de gratis treinkaartjes voor KLM-passagiers naar Schiphol heeft in de kranten gestaan. Moet een van de bezuinigingen worden. Wanneer dit ingaat is nog niet bekend. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de KLM de NS onder druk probeert te zetten om er een lagere prijs uit te slepen.
Eerlijk gezegd ben ik er niet zo rouwig om. Ik vlieg toch niet met de KLM. Die gratis kaartjes hebben gezorgd dat sommig treinen een stuk drukker zijn geworden. Vaak kun je je fiets niet kwijt in de trein, omdat de plek voor fietsen vol is met gratis KLM-reizigers en hun bakbeesten van koffers. En dat terwijl je voor je fiets dik hebt moeten betalen!