Additionally, paste this code immediately after the opening tag: spd plaatjes onder gewone schoenen? - Forum Wereldfietser

spd plaatjes onder gewone schoenen?

Hallo,

Ik vroeg me af, heeft iemand onder normale of berg schoenen geprobeerd spd plaatjes te maken om vervolgens te gebruiken op spd pedalen?
Stel als ik dat zou willen doen moet ik dan eerst een versteviging maken in de zool waar de schroeven in vast komen te zitten? Heeft er iemand tips of suggesties?

Groetjes

Gijs

Ik bedoel een schoen net zoals deze: Afbeelding

(Waarom ik dit zou willen? omdat ik deze schoenen nu eenmaal plezierig vind en ik weet het: over smaak valt (niet) te twisten.... maar daar wil ik het in dit topic niet over hebben :wink: .)

edit: ik heb nu shimano schoenen gekocht icm Time atac pedalen, de zolen van de spd schoenen zijn toch wel veel steviger!

Ik heb wel eens onder houten klompen SPD-plaatjes gemonteerd. Dus bij bergschoenen kan dat vast ook wel. Houd er rekening mee dat je de zwarte binnenplaatjes die standaard in de SPD-schoenen zitten los moet kopen (te bestellen bij jouw fietsendealer). Maak vervolgens aan de binnenkant van de schoen een uitsparing, omdat de binnenplaatjes te hoog liggen.

Twee alternatieven:
Shimano SPD SH-MT90 schoenen of Shimano PDMX30 trappers (geen SPD, maar wel een zeer goede grip door de kleine pennetjes)