Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: mooie Vittorio tandem - Forum Wereldfietser

Te koop: mooie Vittorio tandem

Te koop:

Mooie Vittorio tandem in chique kleur groen.
Framehoogte voor: 57 - 61 cm
Framehoogte achter: 51 - 55 cm
21 versnellingen
Achter lederen Brooks zadel
Voor: sportzadel
De stoker heeft een extra rem.
Het achterwiel heeft 48 spaken en is v.v. een sleeprem

De handvatten van de stoker zijn vergaan, deze worden nog door mij vernieuwd.
Banden zijn nog in prima staat
Cassette is ook nog in prima staat

Op de foto's kan je zien dat hij behoorlijk stoffig is. Dat is ook gelijk de reden dat ik hem wil verkopen! Op een tandem fiets je met zijn 2en en mijn ex en ik zijn jaren geleden uit elkaar gegaan. Al die tijd heeft hij in mijn schuur stil gestaan. Stiekem hopende dat ik er nog wel eens op zou gaan fietsen, want het is echt een gave tandem. Maar nieuwe vriend fietst liever op 2 losse fietsen! En dus ga ik de tandem maar verkopen. Ondanks alle gave avonturen die ik er mee beleefd heb (o.a. een fietsvakantie incl. kampeerspullen van Harwich naar Newcastle) Mocht je hem kopen dan zal ik er voor zorgen dat hij compleet afgestoft is en weer helemaal glimt!

Ik heb inmiddels een Santos Travelmaster gekocht en de tandem staat bij de winkel waar ik mijn Santos heb gekocht. Je kan hem daar bekijken, maar ook eventueel een proefrit maken om te kijken hoe het bevalt! Zij zorgen er voor dat hij als een zonnetje loopt.

Vraagprijs is 750,- euro.

Vittorio tandems zijn onverwoestbaar en met deze kan je zo wegfietsen wanneer deze afgestoft is!

Het lukt mij niet om foto's van de mooie groene Vittorio tandem hier te plaatsen en daarom zet ik de marktplaats link hier maar even:
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1404 ... syiSuccess
Caroline7 schreef:
vr 26 apr, 2019 19:25
... en mijn ex en ik zijn jaren geleden uit elkaar gegaan. Al die tijd heeft hij in mijn schuur stil gestaan.
:lol:
Sorry, ik kon het niet laten.
Als je hem zo leest is ie inderdaad grappig! :D
prachtig hoe iets soms ook heel anders kan klinken!

was ' ie al stoffig voor ' ie de schuur in ging of .... :lol:
Calorline7,

Je moet ook het marktplaats-linkje even "afstoffen" want het werkt niet goed, althans niet bij mij.
Gewoon zoeken op Marktplaats en Vittorio werkt ook.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
vr 26 apr, 2019 21:36

Je moet ook het marktplaats-linkje even "afstoffen" want het werkt niet goed, althans niet bij mij..

http://link.marktplaats.nl/m1404962279
Als daar een arai sleeprem op zit is dat wel cool. Worden die nog steeds gezocht?
[quote=hoogframe post_id=333419 time=1556305631 user_id=12320

was ' ie al stoffig voor ' ie de schuur in ging of .... :lol:
[/quote]

Nee absoluut niet! We hebben er regelmatig mee gefietst door Nederland en zijn er mee op fietsvakantie geweest (Heemskerk-Hoek van Holland-Harwich-Newcastle-Ijmuiden-Heemskerk). Bobcar er achter met kampeerspullen er op. Supervakantie!
Maar niet zoveel dat de cassette etc. versleten is. Ex was fietsenmaker, dus altijd vakkundig onderhouden.... je kan er zo op wegfietsen!

Maar nu staat ie al zeker 12 jaar stil..... kon het niet over mijn hart verkrijgen om m te verkopen. Stille hoop dat mocht ik ooit een nieuwe vriend vinden dat die het ook leuk zou vinden. Nou heb ik al een paar jaar een leuke vriend, hij houd van fietsen, maar niet op een tandem..... dus toch maar besloten om tandem te verkopen en daarvoor in de plaats een Santos Travelmaster te kopen.
Leon schreef:
vr 26 apr, 2019 22:14
Als daar een arai sleeprem op zit is dat wel cool. Worden die nog steeds gezocht?
Ja, die zit er inderdaad op! En heb begrepen dat die erg goed zijn. Wij hebben hem er opgezet toen we er mee op fietsvakantie naar Engeland gingen.

Die tandem heeft deuren voor ons geopend, die anders vast gesloten waren gebleven!
Tja, mijn wederhelft wil ook niet op een tandem ... 5 minuten was genoeg.

Daarom hebben we nu 4 Vittorio tandemwielen in twee Bridgestones 8)

Ik zou wel eens willen weten/zien hoe zo'n sleeprem werkt.


Groeten BSM
Zou het een idee zijn om niet in elk draadje te beginnen over die oude fietsen van jullie?
Misschien iets voor je nieuwe aanwinst? :D
Bridgestone SM schreef:
vr 26 apr, 2019 23:46
Tja, mijn wederhelft wil ook niet op een tandem ... 5 minuten was genoeg.

Daarom hebben we nu 4 Vittorio tandemwielen in twee Bridgestones 8)

Ik zou wel eens willen weten/zien hoe zo'n sleeprem werkt.


Groeten BSM
Er gaat een kabel naar de stoker en het werkt als een soort hefboomprincipe volgens mij. Veel verder gaat mijn kennis daarover niet. Ik sprong achterop en fietste gezellig mee, mijn ex was van de technische kant.

Op de site van de winkel waar mijn tandem nu staat, is er een stukje over geschreven. En anders moet je ze even bellen ze zullen het jou vast graag willen vertellen!
Bridgestone SM schreef:
vr 26 apr, 2019 23:46
Ik zou wel eens willen weten/zien hoe zo'n sleeprem werkt.
Trommelrem.
Gemene deuk in het frame......... Sorry
Gelukkig niet goed gezien door mij. Zie onderstaande reactie
$_86.jpeg
Kan dat kwaad?
geelfietsje schreef:
za 27 apr, 2019 12:57
Gemene deuk in het frame......... Sorry
Volgens mij is dat geen deuk maar de plek waar de rechter middelste achtervorkbuis op de bovenste schuine buis* is gelast/gesoldeerd.

Kijk maar eens naar deze foto: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFgxMDI0 ... i/$_86.JPG
en deze: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFgxMDI0 ... i/$_86.JPG

*: ik gok een beetje hoe je al deze buizen in een tandem noemt :D
geelfietsje schreef:
za 27 apr, 2019 12:57
Gemene deuk in het frame......... Sorry
Gelukkig niet goed gezien door mij. Zie onderstaande reactie

$_86.jpeg

Kan dat kwaad?
Dat is zeker geen deuk door een ongeluk! Dat is de aanhechtig van een buis op de andere en hoort zo!
En als het wel een deuk was die er niet hoorde, dan zou de lak volgens mij ook beschadigd moeten zijn..... en dat is hier niet het geval!

Alleen als je de tandem op zijn kop zet, zie je bij de achteras een kleine lakbeschadiging, waarschijnlijk door steenslag gebeurd.
Het is zonder meer een heel mooie fiets. Ik moet mezelf inhouden om hem niet te kopen, maar ik heb ook niemand om mee te trappen.
geelfietsje schreef:
za 27 apr, 2019 16:49
Het is zonder meer een heel mooie fiets. Ik moet mezelf inhouden om hem niet te kopen, maar ik heb ook niemand om mee te trappen.
Precies, en het fietsenhok is ook al overvol.

BSM