Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Limes route - Forum Wereldfietser

Limes route

Wij zouden van de zomer (evt. voor-of najaar) willen fietsen in de omgeving Oostenrijk, Tsjechie, Slowakije, Hongarije.

We houden van fietse in afgelegen gebieden, veel natuur en stilte.

Zou de Limes fietsroute (deel2) van Wenen door Hongarije richting Roemenie een goed idee zijn? Heeft er iemand ervaring met deze route?

Hoe kun je de route typeren?
Wat voor soort wegen gaat het over?
Zijn er voldoende (wild)campeergelegenheden?

Graag jullie reactie!
Groetjes Jan-Willem en Renate

Hallo Jan-Willem en Renate,

Wij zaten aan hetzelfde te denken voor komende zomer. En ook wij zoeken natuur en rust.
Wij gaan de de Limesroute in ieder geval niet rijden. Natuurlijk lees en hoor je de nodige heel enthousiaste verhalen, maar we hebben ook regelmatig gelezen over de grote drukte (m.n. het eerste deel na Wenen). De Donauroute (Limesroute deel 2 volgt die voor een groot deel) is een absolute 'klassieker' en daardoor populair. Ook zijn er veel georganiseerde fietsvakanties die de route volgen. Anderhalf jaar geleden hebben wij tijdens de fietsvakantie in Zwitserland een stukje langs de Rijn en Bodensee gereden (ook van die klassiekers) en dat vonden we echt veel en veel te druk. We zijn toch wat bang om dat aan de Donau wederom aan te treffen.
Maar goed: het dus alleen maar 'van horen zeggen' en niet uit eigen ervaring!

Succes met jullie keuze,
Sandra

baartmns schreef:Hallo Jan-Willem en Renate,

Wij zaten aan hetzelfde te denken voor komende zomer. En ook wij zoeken natuur en rust.
Wij gaan de de Limesroute in ieder geval niet rijden. Natuurlijk lees en hoor je de nodige heel enthousiaste verhalen, maar we hebben ook regelmatig gelezen over de grote drukte (m.n. het eerste deel na Wenen). De Donauroute (Limesroute deel 2 volgt die voor een groot deel) is een absolute 'klassieker' en daardoor populair. Ook zijn er veel georganiseerde fietsvakanties die de route volgen. Anderhalf jaar geleden hebben wij tijdens de fietsvakantie in Zwitserland een stukje langs de Rijn en Bodensee gereden (ook van die klassiekers) en dat vonden we echt veel en veel te druk. We zijn toch wat bang om dat aan de Donau wederom aan te treffen.
Maar goed: het dus alleen maar 'van horen zeggen' en niet uit eigen ervaring!

Succes met jullie keuze,
Sandra
De "drukte" viel dit jaar in de maand mei reuze mee, je deelt het fietspad met een paar recreanten of een toevallige vakantiefietser. Ik heb de route niet helemaal gevolgd, want in Slowakije volgde ik de noordoever van de Donau. Hier loopt de fietsroute in tegenstelling tot de Hongaarse route pal langs de Donau over de dijk, ik kwam er geen kip tegen. Wel vond ik de route na tig-kilometers dijk best wel wat saai worden, maar van autoverkeer heb je op zo'n fietspad natuurlijk helemaal geen last. Pas in en rond Boedapest had ik last van de verkeersdrukte. Zie verder mijn website voor meer info.

Hi Jan-Willen en Renate,

Ik heb de Limes route in 2004 gefietst en het stuk Wenen - Roemenie in mei. Toen was het eigenlijk helemaal niet druk! Ik kan me stukken herinneren dat ik de gehele dag de weg/fietspad voor mezelf had. Ik denk dat dat in de zomer wel anders is, want het is een overbekende route.
Maaaaaaaaaar, ik vond het zeker een mooie route!!

Groet,
Rena :wink: