Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snackweekend Rondje Rotterdam, 3 mei - Forum Wereldfietser

Snackweekend Rondje Rotterdam, 3 mei


Snackweekend Rondje Rotterdam, door Noord Noord-Brabant

Heb je je buik ook zo vol van de Eet Gezond-cyclus die momenteel over heel Nederland waart? Ga mee met het Snackweekend Rondje Rotterdam en doe je tegoed tot je niet meer kan aan een staaltje onvervalste oer-Hollandse eetcultuur! 

Verzamelen op vrijdag 3 mei om elf uur (11:00 uur) onder de Euromast. De eerste dag pakken we een klein stukje Zeeland mee in de vorm van de eilanden Sint Philipsland en Tholen en strijken neer in Nieuw-Vossemeer alwaar we ons eigen potje koken. 

Op zaterdag 4 mei doorkruisen we het platte Noord Noord-Brabant, met de wind in de rug naar verwachting, nemen een stukje Halve Zolenpad om in Waalwijk Snackbar ’t Heike’ (de ‘Beste Friettent ooit’) met een bezoekje te fêteren, maar je mag natuurlijk ook zelf koken. We overnachten in ‘De Schaapskooi’ in Giersbergen. Ook passen we deze avond gelegenheid in om twee minuten stilte te houden om 20:00 uur.

De laatste dag, zondag 5 mei, nemen we het pontje bij Brakel waar wij Brabant weer verlaten (en een stukje Gelderland meepakken) en over de ons vertrouwde Ablasserwaard huiswaarts keren.

Schatting; 85 km, 95 km, 85 km

De organistie is in handen van Bart O.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.

Geef je hier op voor deze activiteit

Source: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... -rotterdam
Hoi Bart,

Leuk initiatief. :idea:
Ik heb wel interesse :)

Vraag: :?:
is het de bedoeling dat we een tent meenemen tijdens het snack-weekend?
of is er slaapgelegenheid te huur? :wink:

groeten
Dirk
Hoi Dirk,

Er wordt niet voorzien in slaapaccomodaties (wel in een tentenveldje)! Je moet je eigen of jullie eigen tentje en slaapuitrusting meenemen. Zoals gebruikelijk bij activiteiten van de Wereldfietser. In drie dagen trekken we van staplek naar staplek. Je bent welkom!

Bart O.
Helaas, dan ben ik net overzees voor mijn fietstocht in Canada. Vorig jaar was erg gezellig. Ik hoop dat jullie net zulk geweldig weer hebben als in 2018.
De knooppunten en de gps-tracks van de routes van de verschillende dagen. Op vrijdag 3 mei en aan het begin van iedere dag deel ik plattegronden van de route uit. De laatste dag maken we gebruik van maar liefst 3 pontjes, de eerste dag vaart het veer Rhoon-Oud-Beijerland (€ 2,-) al af om 12:10 uur en dan weer om 13:00 uur, dus we vertrekken echt elf uur stipt! De kosten voor een persoon met kleine tent bedragen € 9,75 voor de eerste nacht en € 7,50 voor de tweede nacht inclusief douche. Neem voor het gemak het geld gepast mee.

Euromast, Rotterdam - De Kruytenburg, Poortvliet
58 - 13 - 57 - 38 - 95 - 96 - 36 - 94 - 1 - veerpont Rhoon-Oud-Beijerland - 18 - 16 - 14 - 12 - 9 - 50 - 97 - 92 - 91- 90 - 99 - 32 - 29 - 31 - 22 - 21 - Poortvliet - Kruytenburg (richting 20)

De Kruytenburg - De Schaapskooi, Drunen
Tholen - 59 - 58 - 61 - 62 - 10 - 20 - 9 - 7- Wouw - 90 - 69 - 65 - 66 - 67 - 6 - 70 - 31- 35 - 41 - 53 - 54 - 55 - 72 - 92 - Oosterhout - 2 - Raamsdonk (Halve Zolenpad) - 12 -13 - 16 - 45 - 17 - 8 - Waalwijk - 44 - 21 - 81 - 72 - De Schaapskooi (richting 34)

De Schaapskooi, Drunen - Euromast, Rotterdam
72 - 71 - 91 - 92 - 88 - 86 - 85 - 84 - 60 - 97 - 65 - 99- veerpont Veen-Aalst - 17 - 18 - 19 - 6 - 19 - 6 - 5 - veerpont Brakel-Herwijnen - 4 - 3 - 2 - 27 - 28 - 29 - 38 - 37 - 54 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 14 - 7 - 5 - 4 3 - veerpont Kinderdijk-Krimpen a/d IJssel - 61 - 58 -70 - 65 - 66 - 67 - 68 - 60 - 58 - Euromast

Snackweekend RondjeRotterdam Euromast-Kruytenburg
Snackweekend RondjeRotterdam Kruytenbur ... oi, Drunen
Snackweekend RondjeRotterdam Schaapskoo ... n-Euromast
(zie voor de tracks de activiteitenpagina)

Routes kunnen per gps of knooppunten lichtelijk van elkaar afwijken. Kies in die gevallen altijd de meest recreatieve!

Aanmelden via de volgende link: Geef je hier op voor deze activiteit
en geef even aan op dit forum dat je meegaat.
Hoi Bart,

Goed idee weer zo'n uitgebreid rondje Rotterdam.
Ik heb me inmiddels opgegeven hoor.
'k Heb er erg veel zin in. Vorig jaar in Zeeland was echt een prachtig weekend en bere gezellig.
Wat mij betreft gaan we dat evenaren. Aan de route zal het niet liggen, die ziet er prima uit.
En voor de niet Rottedammers: doe eens gezellig een rondje mee!. Mooie omgeving hoor hier en het barst er van de verrassende fietspaden.
Tot de 3e mei

Groetjes
Guus
Ik ben dit jaar lid geworden van de Wereldfietser en heb me zojuist aangemeld voor dit fietsrondje, ik ben benieuwd.
Dit is zo het moment dat men het fietsvoorjaar inplant. Voor wie zich afvraagt wie er dan eigenlijk allemaal mee gaan met het Snackweekend en dat laat meewegen voor zijn of haar inschrijving: er hebben zich al twaalf gezellige wereldfietsers aangemeld.

Tot de derde!
Na jaren lang lid en nog nooit met een tocht meegegaan, gaat het nu dan echt gebeuren.
Lekker vertrekken vanuit mijn eigen stad, hoe leuk is dat. :D
Nu al trek in de patat. :P
Tot 3 mei.
Sportieve groet,
Karin
Is er sprake van gpx, ook?
En of!
Zie: www.wereldfietser.nl/activiteit/snackwe ... -rotterdam (in de agenda)

We doen voor jou ook het Halve Zolenpaadje aan…
BartO schreef:
wo 10 apr, 2019 09:55
We doen voor jou ook het Halve Zolenpaadje aan…
Dat is heel attent maar niet echt nodig want zo te zien fiets ik elders dan.
Hallo,
Is het mogelijk om enkel zaterdag en zondag mee te rijden? Is er nog plaats?
Thanks
Dan
Hoi Dan, we vertrekken om tien uur vanaf Landschapscamping Kruytenburg. Kijk maar waar je je wilt aansluiten.
Ik heb je ook een pb'tje gestuurd.

Bart
Ik keek hedenmorgen uit mijn raam en mijn gehele wezen stroomde over van medelijden en respect. De passerende hagelbui, die zich door zware windstoten vergezeld wist, geselde op waarlijk onbarmhartige wijze de dakpannen der aanpalende percelen.

Ik hoop echt dat jullie met ze allen in een bushokkie stonden.
Het fanatisme waarmee aan deze editie van het Snackweekend Rondje Rotterdam gehoor werd gegeven is ongeevenaard. De deelnemers namen de oproep om zich eens goed te buiten te gaan aan allerlei etenswaren letterlijk en werd al ver vóór de Grevelingendam een frietzaak met een bezoek gefêteerd. Een volgende keer moet ik het thema van de fietstocht toch minder expliciet omschrijven, òf ik moet erbij blijven. Dat nog vóór de eerste tien kilometer, op 9,9 km, de verleiding van koffie niet meer was te weerstaan, tekent de genotzucht in deze groep. Van de vier pontjes vormde het veer Arkel-Spijk het absolute hoogtepunt van het Weekend, dáár waren alle deelnemers het over eens. Voorbij Nieuw-Lekkerland viel het gezelschap in steeds kleiner wordende fracties uiteen.

Afbeelding

Afbeelding
BartO schreef:
wo 08 mei, 2019 00:20
.... Nieuw-Lekkerland ....
Nieuw-Lekkerland is natuurlijk wel de beste bestemming voor een snackweekend.

Groeten BSM
Er is een update geplaatst over het Snackweekend Rondje Rotterdam in Noord Noord-Brabant in het forum Kletspraat.

viewtopic.php?f=23&t=38051#start