Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brandstoffles of ... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

brandstoffles of ...

@grovere

van welk merk zijn de groene bakjes om jouw Coleman heen?
Bridgestone SM schreef:
wo 19 dec, 2018 14:06

Als je het preciezer wilt weten kook je een of twee maaltijden (en je koffie) thuis op de benzine-brander, alsof je onderweg bent, en je weegt de brander voor en na (en eventueel ook tussendoor). Je weet daarna heel precies wat het verbruik in grammen is, een conversie naar liters is snel gemaakt (reken met ± 750 gram per liter).
Doe de meting wel buiten met vergelijkbare weersomstandigheden en tel daarbij nog wat marge op voor als het weer afwijkt met je 0-meting.

Reken dat weer terug naar liters (750 gr/liter) en dan kom je waarschijnlijk ergens tussen de 5 en 8 dagen uit met 0,3 liter benzine.

Conclusie zal zijn: bijvullen als je bij het schudden niet veel meer voelt klotsen en naar de pomp als je andere fles leeg is. :D
Gerards schreef:
wo 19 dec, 2018 15:11
@grovere

van welk merk zijn de groene bakjes om jouw Coleman heen?
Defensie. Ze worden bij sommige Coleman 550b brandertjes op marktplaats mee verkocht.
Dit is de plastic hoes om mijn brander heen. Niet luchtdicht helaas


Afbeelding
Wat zijn "precies" de kritische buitenmaten van een Coleman "bommetje" ?

Wellicht zijn er eenvoudige ijs-emmertjes, of anders lingon-emmertjes, die prettig passen.

Groeten BSM
BSM, goed idee!

Diameter is 17cm en hoogte 15 cm.

Ik ga een op jacht naar een mooi (ijs)emmertje

Gerards
Gerards schreef:
wo 19 dec, 2018 22:53
BSM, goed idee!

Diameter is 17cm en hoogte 15 cm.

Ik ga een op jacht naar een mooi (ijs)emmertje
Alsof je een emmer leegggooit ... :shock:
Da's een beste emmer, misschien bij de Hema of Gamma een emmertje muurverf halen, dan kan je de keuken of de gang tussendoor ook nog even opknappen.

Mijn oude (en zware) Optimus-Primus zat in een (rechthoekig) blik met dergelijke buitenmaten.

BSM