Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drager voor Mountainbike - Forum Wereldfietser

Drager voor Mountainbike

Goedemiddag,
Wie weet welk merk Mountainbike bevestigings mogelijkheden op de achtervork heeft voor het monteren van een drager? Ik heb tot nu toe alleen de Trek X-Caliber kunnen vinden. Ben op zoek naar een nieuwe Mountainbike (hardtail) waarmee ik ook volgende zomer 1 of 2 weken met bagage op pad kan.
Groeten - Frans
Hallo Frans en welkom op dit forum.
Ik zou eens bij merken kijken die wat kleiner zijn en richting bikepacking gaan.
Merken zoals Genesis, Salsa of Surly bijv. Ik heb zelf een Genesis Longitude en deze heeft meerdere mogelijkheden voor rekken e.d.
Bedankt Maurice, ik ga zeker ff kijken!
Er zijn dragers met een klemverbinding, oa. van Thule en denk aan die zadelpen klemmen met 2 extra schroefdraden, te vinden bij m-gineering.nl.
Ik heb zelf een Van Nicholas MTB frame met schroefoogjes bij de uitvaleinden en op de staande achtervork. Ik denk dat er meer merken zijn die dat hebben. Als je echt ruige tochten wilt gaan maken met flinke bepakking zou ik geen fiets nemen waarvan de drager op de snelspanner rust en die boven met een klemverbinding wordt vastgezet.
Bedankt voor de reacties, het zou zeker geen ruige tocht worden. Het hoofddoel is toertochten in Nederland en volgende zomer 2 weken naar Schotland.
De klassieke oplossing voor frames zonder oogjes was altijd de dragers van Old Man Mountain. Helaas worden die niet meer in Nederland geïmporteerd. Ze moeten nu uit Engeland komen: https://www.carradice.co.uk/products/ol ... tain-racks
Dag Frans,

Mag het ook een 26" bouw project zijn? 8)

viewtopic.php?f=11&t=31777&p=315071&hil ... ng#p315071
misschien net off-topic, maar voor montage bovenaan de zitbuis kan dit werken:
m-wave_zadelpenklem_28.6_mm.jpg
m-wave_zadelpenklem_28.6_mm.jpg (52.94 KiB) 3982 keer bekeken
voor bijna 10 euro hier:
https://www.internet-bikes.com/113644-m ... gIU8fD_BwE

ook in 31komma-nog-wat en 34,9 mm :)

groet, hoogframe