Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 44 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
Afbeelding
Wow, die boete is geen grap.
Ik denk het wel…Engelse humor.
DSCF2934.jpg
Langs gefietst in Glendalough, Ierland. Ook niet kinderachtig.

Foto 60.jpg
In Michigan, USA in 1982:
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 mei, 2023 19:16
DSCF2934.jpg
Langs gefietst in Glendalough, Ierland. Ook niet kinderachtig.


Foto 60.jpg
In Michigan, USA in 1982:
In Belgie (2021) blijven ze "vriendelijk":
rommel.jpg
renel schreef:
di 09 mei, 2023 20:37

In Belgie (2021) blijven ze "vriendelijk":rommel.jpg
In Vlaanderen alleen al 18 000 ton zwerfvuil in 2021. De boetes kunnen niet hoog genoeg zijn.
Zo ontstond de ij. Na de vijftiende eeuw veranderde de uitspraak van deze ij: de ij werd steeds vaker niet langer als ie uitgesproken, maar op dezelfde manier als de tweeklank ei.
Dan zijn ze in het noorden van Belgisch Limburg taalkundig nog niet voorbij de vijftiende eeuw geraakt. Daar worden in het lokale dialect de ei- en de ij-klank nog altijd verschillend uitgesproken. Toen ik jong was, leerden ze er in lagere school nog hoe je kon achterhalen of een woord met een ei of een ij geschreven wordt: check gewoon even hoe je het in het dialect zegt.
renel schreef:
di 09 mei, 2023 20:37
In Belgie (2021) blijven ze "vriendelijk":rommel.jpg
Zijn die kaartje ergens te koop?
Poppink schreef:
di 09 mei, 2023 22:18
renel schreef:
di 09 mei, 2023 20:37
In Belgie (2021) blijven ze "vriendelijk":rommel.jpg
Zijn die kaartje ergens te koop?
Kan ik ook op de computer zelf vervaardigen! :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 mei, 2023 00:42
Poppink schreef:
di 09 mei, 2023 22:18
renel schreef:
di 09 mei, 2023 20:37
In Belgie (2021) blijven ze "vriendelijk":rommel.jpg
Zijn die kaartje ergens te koop?
Kan ik ook op de computer zelf vervaardigen! :wink:
Als jij dit ontwerpt en bij bijvoorbeeld Albelli op pvc laat afdrukken, dan wil ik er wel een aantal bij je bestellen.
Poppink schreef:
di 09 mei, 2023 22:18
renel schreef:
di 09 mei, 2023 20:37
In Belgie (2021) blijven ze "vriendelijk":rommel.jpg
Zijn die kaartje ergens te koop?
Het was hier, misschien kun je 't daar nog eens vragen.
willem.m schreef:
wo 10 mei, 2023 06:53
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 mei, 2023 00:42
Poppink schreef:
di 09 mei, 2023 22:18

Zijn die kaartje ergens te koop?
Kan ik ook op de computer zelf vervaardigen! :wink:
Als jij dit ontwerpt en bij bijvoorbeeld Albelli op pvc laat afdrukken, dan wil ik er wel een aantal bij je bestellen.
Dan moet ik wel het eerste exemplaar zelf bestellen en betalen, ik kan beter een jpg of pdf van maken en aan jou opsturen. Verder geen idee wat het formaat van het originele bord is.
Ha Jan. Leuke foto. Was dat in Nederland? Het je erg veel last van het gevaarlijke geringring van anderen?

Foto van mij. Dit soort situaties roept altijd vragen bij me op, waar van de eerste acuut.
1. Mag ik hier doorfietsen?
2. Zou ik hier met de auto door mogen rijden? Verderop is een terrasje waar ik naar toe wil.
3. Wat zou de rechter zeggen als ik hier met de auto gewoon doorreed zonder verder doel?
4. Wat zou de wegbeheerder hier bedoeld hebben?
5. Wat had de wegbeheerder beter kunnen doen?
6. Waarom heeft de wegbeheerder dat niet gedaan?
7. Hoe reageren andere weggebruikers hier op?
Afbeelding
Leon schreef:
ma 22 mei, 2023 12:31

Wat had de wegbeheerder beter kunnen doen?
Een Haagsche Horrorpoller plaatsen uiteraard ;)
Nog een andere. Een auto, maar wel tijdens het fietsen gevonden.
We kennen Duitsers is het algemeen als slimme mensen in de techniek. Bij deze kreeg ik vragen:
1. Wat betekenen de codes op de banden?
2. Waarom staan die überhaupt op de banden?
3. Hoe doen anderen dat?
4. Waarom kloppen ze niet?
5. Is het verstandig om het zo te doen?
6. Wie heeft dat gedaan?
7. Zou de chauffeur of eigenaar het al in de gaten hebben?
Afbeelding
Bestemmingsverkeer lijkt me juridisch niet houdbaar. Wat je bestemming is bepaal je nog altijd zelf.
Ik zou tegen een agent of de rechter zeggen dat ik van een hogere macht de boodschap doorkreeg dat mij bestemming op deze weg lag.
Bestemmingsverkeer lijkt me juridisch niet houdbaar.
Inderdaad, ook ik pak met de auto weleens een weggetje waar ik wellicht niet mag komen, het zou mij echter verbazen als dat tot een steekhoudende boete leidt.
Leon schreef:
ma 22 mei, 2023 12:43
Nog een andere. Een auto, maar wel tijdens het fietsen gevonden.
We kennen Duitsers is het algemeen als slimme mensen in de techniek. Bij deze kreeg ik vragen [...]
Duitsers zijn vaak kritischer op autobanden dan wij hier in Nederland. Vaak worden sets van zomer- en winterbanden gebruikt, en profieldiepte en bandenleeftijd wordt meer en kritischer naar gekeken.

Banden op een aangedreven as slijten vaak sneller, wat maakt dat die eerder vervangen dienen te worden. Met de wissel van zomer- naar winterbanden of andersom kun je ook wisselen tussen banden die eerder op een aangedreven as zaten naar een niet-aangedreven as. Ook een volwaardig reservewiel kan nog meedoen in die wissels. Zo kan ervoor gekozen worden de banden gelijkmatiger te verslijten, wat de kans dat ze allevier/allevijf tegelijk vervangen moeten worden omdat de profieldiepte niet meer voldoet vergroot. En niet door bijvoorbeeld leeftijd en/of uitdroging van de band(-en) waarbij het profiel nog genoeg is.

Ook het eventueel kunnen sturen van een as en bijvoorbeeld de uitlijning, belading en bandenspanning kunnen nog invloed hebben op de bandenslijtage.
en sinds een jaar of 10 zitten er verplicht tpms sensoren in de wielen van een nieuwe auto. Kun je zien of de bandenspanning oké is. Wielen moeten dan na een wissel wel terug op dezelfde plek (of systeem opnieuw inrichten) anders heb je er niet zo veel aan.
Leon schreef:
ma 22 mei, 2023 12:31
Ha Jan. Leuke foto. Was dat in Nederland? Het je erg veel last van het gevaarlijke geringring van anderen?
In Broek in Waterland.
(Inmiddels n.a.v. je vraag in m'n posting vermeld.)
Niemand horen bellen.

Jan
Leon schreef:
ma 22 mei, 2023 12:31
1. Mag ik hier doorfietsen?
In Belgie gebruiken we de onderborden "uitgezonderd plaatselijk verkeer". En dat wil zeggen dat je daar met de fiets altijd mag doorfietsen volgens de Belgische wegcode. Hoe het in Nederland zit... dat weet ik niet :-)

2.47. “Plaatselijk verkeer” of “plaatselijke bediening”: de voertuigen van de bewoners en hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen, de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, de voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters.