Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bush+Müller USB-Werk - Forum Wereldfietser

Bush+Müller USB-Werk

Beste lezers,

Voordat ik op fietsvakantie ging (nu onderweg) heb ik de bush+müller USB-werk laten installeren op mijn fiets. Het werkt alleen niet. Ik ben erachter gekomen dat het apparaat constant 1 ampère kan genereren, wat voor een hoop smartphones niet voldoende is, waaronder de mijne (Samsung Galaxy S6).

Zijn er meer mensen die tegen die probleem zijn aangelopen en zo ja, wat zijn jullie creatieve oplossingen geweest? Ik heb een 20.000 mah powerbank, maar deze kan ik er óók niet mee opladen. Het enige dat ik kan opladen is mijn MP3 speler, waardoor ik dus gelukkig wel altijd naar muziek kan luisteren :-). Zijn er powerbanks die ik wel kan opladen met de USB-werk?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jelle
Als je terug bent naar degene die het heeft geïnstalleerd en je geld terug vragen, Je bent overigens de eerste van wie ik hoor en lees dat het ding niet doet waar het voor bedoeld is.
Mogelijk dat de accu nog niet voldoende vol geladen is om voldoende stroom aan je telefoon af te geven, of heb je misschien je koplamp tijdens het rijden en laden aanstaan? (Dan werkt de USB-Werk ook minder)
Merkwaardig probleem. Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de B+M usb werk i.c.m. mijn Sony smartphone Xperia 5 compact. Accucapaciteit (mAh) 2.700mAh.
Kijk ook even de verbinding van de draadjes na als er iets mis is? Op de site van m-gineering staat een goede beschrijving van installatie en enkele handige tips.
Zo werkte de mijne een poosje niet omdat het voorwiel as-moer niet goed vastgedraaid was.
Zou hij gewoon moeten werken met licht aan, alleen gaat opladen dan wat langzamer. En als je onder de 15 km/uur komt laadt ie niet bij. Dat kan problemen geven als je steile klimmetjes doet 8)
http://www.m-gineering.nl/accu.htm
Ik ben overgestapt op een powerbank van Xtorm i.p.v. de b+w usb werk en dat bevalt mij eerlijk gezegd beter.
Succes.
Bij navigeren met je smartphone kan het zomaar gebeuren dat je verbruik groter is als 1A, dus hoewel je smartphone wel wordt opgeladen loopt hij toch leeg. Dit is op te lossen door zoveel mogelijk andere functies uit en de achtergrondverlichting van je scherm zo laag mogelijk te zetten. Eventueel zou je het scherm nog uit kunnen zetten en alleen op spraak navigeren.
Op zich niet vreemd dat het niet werkt, de USB-WERK levert volgens B&M 5 V tot max 500mA op.
Hoe je er dan dus die éne AMP uitkrijgt zou al niet mogen kloppen.

De meeste powerbanks zijn er echter wel mee op te laden, die accepteren vaak als ondergrens de 5V/500mA van de originele USB specificatie.
Opladen gaat dan waarschijnlijk, ZEKER met een redelijk grote powerbank als die van jou, erg langzaam.
Welke powerbank heb je?
Geef je de buffer-accu genoeg tijd om zich te laden? Eerste paar km. niets aansluiten via de usb-uitgang, de USB-Werk wel aansluiten op de dynamo.
Mijn iPhone 5 van 66% vermogen naar 100% in korte tijd. Maar als ik 'm direkt bij vertrek aansluit laadt-ie niet goed, bufferacu nog onvoldoende vermogen.
Ben benieuwd of dit helpt.
Ik heb persoonlijk sterk het idee dat de Busch & Müller USB-Werk niet echt een heel betrouwbaar product is? Het eerste exemplaar zo'n 2-3 jaar geleden was "dead on arrival" (heeft het dus nooit gedaan), de tweede heeft het enkele maanden volgehouden en de derde is nu ook kapot na nauwelijks te zijn gebruikt...

Helaas kwam ik hier pas achter toen mijn vriendin op het punt stond om op vakantie te gaan met haar fiets en uiteindelijk op het laatste moment een E-Werk aangeschaft (de versie zonder bufferaccu dus) en het blijkt dat de iPhone met daarop de Mapout navigatie app helemaal geen last heeft van het af en toe wegvallen v/d stroom bij stoplichten (telefoon zoemt even / maakt een piepje maar je krijgt geen irritante popup oid)

Dus test even of je die bufferaccu nu echt nodig hebt, de E-werk is efficiënter en (mogelijk?) ook een stuk betrouwbarer.
Kern van het probleem is dat de apparaten die we willen opladen steeds meer vermogen vragen. Een Son naafdynamo met de Busch of andere, om een gps op te laden of een kleine telefoon die niet steeds gebruikt wordt, lukt nog wel. Maar een grote telefoon de continue aanstaat als een gsps, is vaak kantje boord. Ook de cycle2charge heeft daar moeite mee.
Oplossing zie ik nog niet gelijk. Binnenkort gaat we de dorumslader testen. Heel benieuwd of die in staat is een grote telefoon continue aan te laten.
Marco Meijerink schreef:
ma 07 mei, 2018 21:22
Binnenkort gaat we de forumslader testen. Heel benieuwd of die in staat is een grote telefoon continue aan te laten.
De forumslader bestaat er in twee versies: 1A en 3A, dat moet je bij het bestellen opgeven. Wie dan toch nog meer dan 3A nodig heeft zou zelf de 12 Volt moeten omzetten in 5 Volt.
Hallo,
Ik heb ook een dergelijke accu en die werkt prima, vanaf het begin!!
Om dan direct maar te roepen dat het niet een betrouwbaar product is, vind ik erg kort door de bocht. Ik ben zeer tevreden met de mijne.
Groet, Petra.
rickie schreef:
ma 07 mei, 2018 10:16
Geef je de buffer-accu genoeg tijd om zich te laden? Eerste paar km. niets aansluiten via de usb-uitgang, de USB-Werk wel aansluiten op de dynamo.
Mijn iPhone 5 van 66% vermogen naar 100% in korte tijd. Maar als ik 'm direkt bij vertrek aansluit laadt-ie niet goed, bufferacu nog onvoldoende vermogen.
Ben benieuwd of dit helpt.
Ik fiets inmiddels al een paar maanden, dus ik heb genoeg tijd gehad om van alles te proberen. Wachten heeft geen zin, ook na een uur flink doortrappen kan hij mijn smartphone niet opladen. Hij verliest continu de verbinding. Aan, uit, aan, uit. Terwijl mijn mp3 weln continu wordt bijgeladen. Uit dat laatste maak ik op dat alles wel gewoon (goed) werkt.
Marco - ben benieuwd naar jullie ervaringen met de forumslader. Staat nog op mijn verlanglijstje om een keer aan te schaffen (met de hoogst mogelijk voltage)
Petra137 schreef:
ma 07 mei, 2018 22:19
Hallo,
Ik heb ook een dergelijke accu en die werkt prima, vanaf het begin!!
Om dan direct maar te roepen dat het niet een betrouwbaar product is, vind ik erg kort door de bocht. Ik ben zeer tevreden met de mijne.
Groet, Petra.
Ik vind mijn bericht niet goed lezen voordat je reageert ook een beetje kort door de bocht! :?
Inge1 schreef:
di 08 mei, 2018 07:20
Marco - ben benieuwd naar jullie ervaringen met de forumslader. Staat nog op mijn verlanglijstje om een keer aan te schaffen (met de hoogst mogelijk voltage)
Ik ook! Nu een Son28 met E-Werk. Ben wel benieuwd naar het verschil. Zijn er mensen die beide gebrukt hebben?
Inge1 schreef:
di 08 mei, 2018 07:20
Marco - ben benieuwd naar jullie ervaringen met de forumslader. Staat nog op mijn verlanglijstje om een keer aan te schaffen (met de hoogst mogelijk voltage)
Hoi Inge,
Drie dagen nu gebruikt. Kortom, nog geen uitgebreide test maar eerlijk is eerlijk, tot nu to heel erg onder de indruk. We rijden te MTB route Traversee du Massif Vosgien met volle bepakking. Gaat dus niet bijzonder snel maar tot nu toe staan alle seinen op groen. Mijn iPhone6plus gaat van 30 naar 1000 procent terwijl ik 3 apps continue gebruik en het scherm aanstaat. Heb ik nog nooit eerder gezien.
Binnenkort op marcolisettesport.com een testverslagje met onze ervaringen.
Hoi Marco,

Top! Deze eerste impressie. ben erg benieuwd naar jullie verdere ervaringen. Welke uitvoering hebben jullie, trouwens?
Marco Meijerink schreef:
wo 16 mei, 2018 20:15
Inge1 schreef:
di 08 mei, 2018 07:20
Marco - ben benieuwd naar jullie ervaringen met de forumslader. Staat nog op mijn verlanglijstje om een keer aan te schaffen (met de hoogst mogelijk voltage)
Hoi Inge,
Drie dagen nu gebruikt. Kortom, nog geen uitgebreide test maar eerlijk is eerlijk, tot nu to heel erg onder de indruk. We rijden te MTB route Traversee du Massif Vosgien met volle bepakking. Gaat dus niet bijzonder snel maar tot nu toe staan alle seinen op groen. Mijn iPhone6plus gaat van 30 naar 1000 procent terwijl ik 3 apps continue gebruik en het scherm aanstaat. Heb ik nog nooit eerder gezien.
Binnenkort op marcolisettesport.com een testverslagje met onze ervaringen.
1000% ! Stoppen met oplpaden anders barst-ie uit elkaar ;)

Maar moet zeggen, dat klinkt gewoon goed. Ik ga maar weer eens op reis zonder allemaal apps, maar gewoon met een setje batterijen en een wakawaka powerplus. Ik had eigenlijk bij de ikea nog zo'n USB-lader voor batterijen willen halen, dan kon de wakawaka die opladen. Zal voor een andere keer zijn.
Omdat ik mijn verlichting op mijn fiets ga ombouwen naar naafdynamo zit ik te kijken naar deze koplamp.

https://www.internet-bikes.com/96962-ax ... amo-zwart/

De specificaties van Axa.
https://www.axasecurity.com/bike-securi ... teady-auto

De Axa Luxx 70 zonder USB is +/-40€ en met USB poort +/-65€.
Voor iets wat ik niet heel veel zal gebruiken vind ik 25€ geen hoge investering.

Op de foto is zichtbaar dat de USB output 5 Volt en 0,5 ampère is.
https://axasyncforce.azurewebsites.net/ ... 003204.jpg
Wouter Duijndam schreef: Omdat ik mijn verlichting op mijn fiets ga ombouwen naar naafdynamo zit ik te kijken naar deze koplamp.

https://www.internet-bikes.com/96962-ax ... amo-zwart/
Als je toch een nieuwe koplamp gaat monteren is het zeker een goede deal :D Heb ook nog deze gevonden van Spanninga; de Nomad XDAS. Beetje hetzelfde idee voor zover ik kan nagaan en dat voor minder dan de 1/2 van de prijs van de AXA!

Afbeelding
Het verschil tussen de Axa en de Spanninga is het volgende.
- Axa 70lux licht sterkte en de Spanninga 40lux
- de Axa heeft een inwendige spanning opslag en de Spanninga niet. Grote voordeel is bij de Axa dat de verlichting tot 4 minuten brand zonder dat je fietst.
- kwa gewicht wint de Spanninga met 70gr tegen 312gr voor de Axa.