Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaring Schwalbe Smart Sam - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaring Schwalbe Smart Sam

Gevoelsding toch? Alle bandenpompen bij de garage hebben ook gewoon nog een klokkie hoor :D
Nog een belangrijke aanvulling waar ik niet aan gedacht had, waardoor de Smart Sam nu misschien wel zal voldoen.

Hoe een band rijdt is ook sterk afhankelijk van de velg. Een brede velg zorgt ervoor dat een noppenband anders gevormd wordt. Zeg maar meer rond dan plat, waardoor het dweileffect minder wordt. Daarnaast wordt bijvoorbeeld een 50 mm band op een 19 mm brede velg (binnenzijde) op een bredere velg (35) opeens 56 mm breed. Oh jaap de 19 mm velg is de gemeten breedte dan 47.

Kortom een bandentest geeft een indicatie in combinatie met de velg die gebruikt wordt. Over het algemeen zal een bredere band (> 55 mm) op een bredere velg beter presteren. In de winkel kan ik heel mooi uitleggen hoe dat komt (iets dat ik demonstreer en aldus laat zien, is te omslachtig om hier te laten zien)
Tijdens mijn laatste reis heb ik óók twee Schwalbe Smart Sam Plus banden op mijn Santos Travelmaster gehad.

Er waren wel problemen gemeld voor de Plus versie van de Smart Sam Plus: de noppen zouden losbreken. Ik had nu zowel een 2016 als een 2017 versie van de band op mijn Santos Travelmaster, bij de 2017 versie zijn de noppen op het loopvlak die zouden losbreken veel kleiner gemaakt.

Bij beide banden heb ik echter geen problemen gehad op mijn Santos Travelmaster! Echte perfecte off/on-road banden!
SantosJan schreef:
do 01 feb, 2018 16:12
Tijdens mijn laatste reis heb ik óók twee Schwalbe Smart Sam Plus banden op mijn Santos Travelmaster gehad.

Er waren wel problemen gemeld voor de Plus versie van de Smart Sam Plus: de noppen zouden losbreken. Ik had nu zowel een 2016 als een 2017 versie van de band op mijn Santos Travelmaster, bij de 2017 versie zijn de noppen op het loopvlak die zouden losbreken veel kleiner gemaakt.

Bij beide banden heb ik echter geen problemen gehad op mijn Santos Travelmaster! Echte perfecte off/on-road banden!
Welke fiets had je ook alweer??? Oja, zo'n veel te dure zwabberfiets met een zeer goede marketingstrategie! :roll: :lol:
Nouuuuu dat is wel erg kort door de bocht, maar idd, de berichten van de man zijn wel uiterst linksom of rechtsom...