Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groeten en presentatie vanuit Barcelona - Forum Wereldfietser

Groeten en presentatie vanuit Barcelona

Hello,
Ik ben Indurain99, een fietser uit Barcelona (Catalonië), Spanje.

Ik ben gepassioneerd door fiets toerisme en fiets reizen, ik volg het forum al een tijdje en wil mezelf graag voorstellen voordat ik eraan deelneem.
(Mijn Nederlands is nog niet zo goed, dus hieronder staat de Engelse vertaling).

Ik ben twee keer naar Nederland geweest, ik ken de Limburgse regio, en de staden van Eindhoven, Utrecht en Amsterdam en ik hou van Nederland.

Binnenkort ben ik van plan naar Nederland te gaan om te wonen en te werken, dus ik vond het een goed idee om deel te nemen aan het forum om nieuwe mensen en fietsers in Nederland te ontmoeten, de activiteiten die georganiseerd worden en natuurlijk om mijn Nederlands te verbeteren.

Op dit moment heb ik een Duitse Expeditie fiets, de VSF Fahrradmanufaktur TX Randonneur, die ik graag met haar meeneem, en ik hoop haar mee te nemen naar Nederland.

Niets meer, hier ben ik als je me iets wilt vragen over reizen naar Spanje, Catalonië of Barcelona, ​​ik zal proberen te beantwoorden wat ik kan en met mijn best mogelijke Nederlands, of zo niet, in het Engels. :)

Groeten.
Indurain99
------

Hello,
I'm Indurain99, a biker from Barcelona (Catalonia), Spain.
I am passionate about the Tourism Cycle Tourism and long travels by bicycle, I have been following the forum for a while and I would like to introduce myself before participating in it.

I have been in the Netherlands 2 times, I know the Limburg region, and the cities of Eindhoven, Utrecht and Amsterdam and I love the Netherlands.

Soon, I plan going to Holland to live and work, so I thought it was a good idea to participate in the forum to meet new people and cyclists in Holland, the activities that are organized and of course to improve my Dutch.

Right now, I have a German Expedition bicycle, the VSF Fahrradmanufaktur TX Randonneur, which I love to travel with her, and I hope to take her with me to Holland.

Nothing more, here I am if you want to ask me anything about travels to Spain, Catalonia or Barcelona, ​​I will try to answer with my best possible Dutch, or if not possible, in english.

Kind Regards.
Indurain99.
Beste Indurain99,
Welkom! Je Nederlands is, je bericht lezend, prima!
groet, hoogframe
hoogframe schreef:Je Nederlands is, je bericht lezend, prima!
Inderdaad! Welkom.
Heb je in Spanje bepaalde gebieden of bepaalde fietsonderwerpen waar je extra veel van weet?
Hello,
Ik ken vooral de Catalaanse Pyreneeën (de bergen tussen Frankrijk en Spanje), Andorra,
omgeving van Barcelona, ​​en ook Zuidoost-Frankrijk, Toulouse (departement Haute-Garone, Ariège, enz.).
Ken je het?
Groeten.

Hello,
I know, above all, the Catalan Pyrenees(the mountains between France and Spain), Andorra,
surroundings of Barcelona, ​​and also South-East of France, Toulouse (Department of Haute-Garone, Ariege, etc).
Do you know it?
Regards.
Hi Indurian99,
quan vas arribar a Països Baixos?
bert sitters schreef:Hi Indurian99,
quan vas arribar a Països Baixos?
I do not know yet,
On the other hand, I'm sorry, but I do not speak Catalan, I've been living in Catalonia for 15 years, but in fact I come from another region of Northern Spain.
I already know a lot of Spaniards and Catalans and I want to leave Spain for some time.
So I would like to meet some Dutch or English cyclist in the Netherlands( not catalan or spanish) :wink:
Thank you,
Regards.
Indurain99 schreef:Hello,
Ik ken vooral de Catalaanse Pyreneeën (de bergen tussen Frankrijk en Spanje), Andorra,
omgeving van Barcelona, ​​en ook Zuidoost-Frankrijk, Toulouse (departement Haute-Garone, Ariège, enz.).
Ken je het?
Groeten.
Frankrijk en Spanje zijn voor velen en mij op dit forum geen onbekende landen. Extra kennis is echter altijd welkom, zeker van iemand die er langer is geweest dan de jaarlijkse paar weken of voor recente informatie. Uit welke regio kom je, en weet je daar nog veel van?

Zelf fietste ik in Spanje rond de Picos, in en rond Rioja, van Burgos naar Madrid via Parque Natural del Alto Tajo, in Soria, Teruel/Cuenca en Extremedura(in combi met Portugal). Telkens een paar weken.

(En Bert is ook maar een Amsterdammer hoor, maar hij heeft wel erg veel in Spanje gefietst en heeft daar ook boekjes over geschreven)
Ik kom uit het Navarra regio, in de Basque Country, het is de geboorteplaats van Miguel Indurain:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Miguel_Induráin
, een van de beste Spaanse fietsers die ooit heeft bestaan, hij won 5 opeenvolgende Tours de France en 2 Giros de Italy. Mijn naam in het forum -Indurain99- is van hem afgenomen.
Elk jaar is er een wielerevenementen
die zijn naam "La Miguel Indurain" draagt:

https://www.laindurain.com/en/

Ik heb twee of drie keer deelgenomen toen ik daar was, en ook bij andere wielerevenementen.
Nu studeer ik in Barcelona en ik ga meestal kalmer rond met de fiets, rond Barcelona en vooral in de Pyreneeën en in het zuiden van Frankrijk.

(Sorry, ik dacht dat Bert was Spaans)

Groeten.

I come from Navarre region, in the Basque Country, it is the birth place of Miguel Indurain,one of the best Spanish cyclists of the history, he won 5 Tours de Frace consecutives and 2 Giros de Italy.
My username in the forum -Indurain99-,comes from him.

Every year there is a Cyclo Tourist race in Navarre that takes his name "La Miguel Indurain":
https://www.laindurain.com/en/

I participated 2 or 3 times when I lived there and also in anothers Cyclotorists races.
Now I am studying in Barcelona and I go cycling quieter by sorroundings of Barcelone and above all Pyrennees and South of France.

(Sorry,I thought that Bert was Spanish)

Kind Regards.
Hoi Indurain99,

Je hebt Bert nu een compliment gegeven :-)

Omdat je uit Baskenland komt: spreek je ook Baskisch? Voor mij en bijna alle Nederlanders is dit toch een onbegrijpelijke taal....

Ben je familie van Miguel? De meeste Nederlanders kennen Miguel Indurain wel van naam en beroep. Giro, Tour en Vuelta komen hier immers grotendeels live op TV.

De Engelse vertaling kun je weglaten. Je Nederlands is nu al bovengemiddeld begrijpelijk 8)

Groet, Leon
Nee, dat is gewoon mijn gebruikersnaam in het forum -Indurain99-
Het heeft niets te maken met hen je familie.

Ik begrijp nog niet alle Nederlandse woorden, maar Google Translate werkt heel goed. :) (Jejeje)

Dus sommige antwoorden zal ik beter in het Engels geven.

Vertelt het merendeel van de Nederlanders ook Engels? , nee?

Groeten.
Jawel pas was er nog een nieuwsartikel dat Nederlanders grotendeels goed Engels kunnen.
Indurain99 schreef:Vertelt het merendeel van de Nederlanders ook Engels?
Voor een boel Nederlanders, ook op dit forum, is Nederlands al moeilijk genoeg. Laten we maar niet aan Engels beginnen, want ik denk niet dat het dan beter zou worden.
Hallo Indurain99,

Ben wel benieuwd naar je plannen in Nederland. Waar wel jij gaan neerstrijken. Wie weet is daar in de buurt wel een plaatselijk “rondje”. De manier om andere fietsers te treffen.
Leon schreef:...Nederlands al moeilijk genoeg.
Om het in het Engels te zeggen: I rest my case :)
Oh! Ik begrijp Nederlands spraakzaam en geschreven, op Nederlandse websites op internet, of boeken, kranten en tijdschriften in het Nederlands (en niet alle woorden!),
maar ...
-Luisteren en begrijpen- een Nederlander spreek Nederlands is op dit moment onmogelijk voor mij. Toen ik in Nederland was sprak ik altijd Engels met andere Nederlanders.

Ik zal waarschijnlijk naar Amsterdam of Utrecht gaan toen ik naar Nederland ga.
Ik heb gezien in het gedeelte -Activiteiten- van het forum dat fietsmarsen ('rondjes')
worden georganiseerd in Amsterdam en Utrecht, hier:

http://www.wereldfietser.nl/evenement/rondje-amsterdam

http://www.wereldfietser.nl/activiteit/rondje-utrecht

Doen alle forumleden mee aan deze wielerevenementen?
of,
Hoe zijn deze activiteiten georganiseerd?

Groeten.
Ik heb eens van een Brit begrepen dat Nederlands leren praten in Nederland zo goed als onmogelijk is. Iedereen hier wil heel graag (en denken dat ze heel goed :P ) Engels praten. Een streng verbod om rond jou Engels te spreken moet dan van kracht worden, anders gaat het dus nooit lukken ;-)
Indurain99 schreef:Ik zal waarschijnlijk naar Amsterdam of Utrecht gaan toen ik naar Nederland ga.
Ik heb gezien in het gedeelte -Activiteiten- van het forum dat fietsmarsen ('rondjes')
worden georganiseerd in Amsterdam en Utrecht, hier:

http://www.wereldfietser.nl/evenement/rondje-amsterdam

http://www.wereldfietser.nl/activiteit/rondje-utrecht

Doen alle forumleden mee aan deze wielerevenementen?
of,
Hoe zijn deze activiteiten georganiseerd?
Het forum heeft momenteel 13000 leden, waarvan ruim 3000 ook lid van de vereniging zijn. Gelukkig doen die niet allemaal mee met de tochten... :D
Meestal gaan er met tochten tussen de 15 en 30 mensen mee denk ik.
Aanmelden gaat meestal per mail, maar je moet de aankondiging goed lezen en doorklikken op de gegeven links en daar ook weer goed lezen. Ik geef toe dat er vaak veel informatie gegeven wordt die niet zo heel essentieel is.

(Tip voor de organisatoren: K.I.S.S.:https://nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principe "Vooral in de grafische branche (reclame, vormgeving, animatie, marketing et cetera) wordt de term veel gebruikt om aan te geven dat een boodschap alleen overkomt als men niet te veel tegelijk wil vertellen en de vorm simpel wordt gehouden. ")
Leon schreef:
Indurain99 schreef: Ik heb gezien in het gedeelte -Activiteiten- van het forum dat fietsmarsen ('rondjes')
worden georganiseerd in Amsterdam en Utrecht,
Aanmelden gaat meestal per mail, maar je moet de aankondiging goed lezen en doorklikken op de gegeven links en daar ook weer goed lezen.
Voor de rondjes hoef je je niet aan te melden, en je hoeft eigenlijk ook helemaal niks te lezen. Ze worden op een vaste dag van de maand gereden en meestal vanaf een vast punt; je hoeft dus alleen op tijd daar te verschijnen om mee te doen. Het aantal mensen dat meedoet varieert enorm. Meestal verschijnt er even tevoren ook wel een aankondiging in het forum, en vaak wordt daar na afloop weer gereageerd met een verslagje. Doorgaans geven die ook wel een indruk van het aantal deelnemers van die keer. Op het rondje Utrecht van 5 november waren dat er zes, denk ik te begrijpen uit het bedankje van edwinvanooijen.

Indurain99, welkom op het forum en alvast veel fietsplezier gewenst in Nederland!

Carl
Carl schreef: Voor de rondjes hoef je je niet aan te melden, en je hoeft eigenlijk ook helemaal niks te lezen. Ze worden op een vaste dag van de maand gereden en meestal vanaf een vast punt; je hoeft dus alleen op tijd daar te verschijnen om mee te doen.
Ok, het is begrepen. :D
Ik zal aandachtig zijn voor de activiteiten wanneer ik naar Nederland ga om eraan deel te nemen.

(Leon, kom je uit Amsterdam of Utrecht?, of uit welke stad van Nederland?
Omdat je veel van Spanje kent,
Kun je Spaans spreken?) :wink:

Groeten.
quote="Indurain99"

>Leon, kom je uit Amsterdam of Utrecht?
Nee.

>, of uit welke stad van Nederland?
Ik woon in de stad van Nederland die het dichtste bij Spanje ligt: Maastricht :-)

>Kun je Spaans spreken?) :wink:
Si ;-)