Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos 2.6 of Santos 2.6 Special - Forum Wereldfietser

Santos 2.6 of Santos 2.6 Special

Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje over een nieuwe fiets na te denken, ik kwam na gedegen onderzoek uit op een Santos. Nadat ik deze geconfigureerd had heb ik daarna ook eens dezelfde fiets opgebouwd als Santos Special (mijn keuzes zijn hier namelijk allemaal beschikbaar) dan is ineens de fiets 200 euro goedkoper, wat ik online kan vinden is dat het enige verschil is dat ik de kleur niet mag kiezen omdat het frame van geanodiseerd aluminium is.

Volgens mij is dit geen zorgen punt, maar ik kan niet echt vinden of geanodiseerd beter of slechter is dan lakken? Wat is hier de mening over bovenstaande? Of zijn er mensen die nog meer verschillen tussen de special en de andere fiets kunnen vertellen?

Ik ben wel bereid die 200 euro neer te tellen voor een fiets waar ik heel lang mee wil gaan doen, maar ik heb dat geld niet over voor vrije keuze in de kleur van de fiets.
Mijn Santos 2.6 van geanodiseerd matzwart aluminium is inmiddels 8 jaar oud en er zitten her en der wat krassen op, voornamelijk door mishandeling in vliegtuigen en auto's en bussen, maar de fiets blijft gewoon even goed rijden en ik zie ook geen diepere beschadigingen of corrosie of zo op het frame. Ik zou zeggen: als je dat matzwart mooi vindt en niet in paniek raakt door een kras, gewoon doen en voor die € 200 wat leuke extra's kopen.