Additionally, paste this code immediately after the opening tag: framereparatie? - Forum Wereldfietser

framereparatie?

Beste fietsfans,

Ik heb vorige week woensdag een aanrijding gehad met mijn 25 jarige Rih randonneur.
Daarbij ben ik dwarsop ten hoogte van de trapas geraakt en is het frame dus ook niet meer sporend.
In het achterwiel zit een behoorlijke slag en het stuur is links ook verbogen.
Volgens de fietsenmaker (Sander in Haarlem) die een schaderapport heeft opgemaakt is het frame nu krom.

Wat ik zou willen vragen of iemand weet of een frame met lugs nog gerepareerd kan worden tegen niet al te hoge kosten.
De fiets heeft namelijk een hoge emotionele waarde en ik zou "m graag weer opknappen.

Weet iemand of dit nog kan en waar??
(roaldhaan@gmail.com)
Afhankelijk van hoe erg het is en aannemende dat het een stalen frame is kan het frame teruggebogen worden. Dit heet richten.
Een goede fietsvakman kan dit, maar ik kan me voorstellen dat iedereen je aan zal raden jezelf eens goed te verwennen met een nieuwe (tweedehands) fiets en de oude als sierobject te gebruiken voor aan de muur.
Misschien dat Marten Gerritsen in Kiel-Windeweer (Groningen) het voor je kan doen, dwz hij kan zoiets zeker maar of het frame het kan is de vraag. http://www.m-gineering.nl

Nieuwe buizen er in lassen wil je niet.
Bij Vittorio in Heerhugowaard hebben ze ook zeker de kennis in huis voor deze klus.
Hi Leon,

Inderdaad Leon dat advies is al eens gehoord en ik ben al op zoek naar een vergelijkbare occasion.
Maar het valt niet mee om iets in de prijsrange van 1300 tot 1600 te vinden.
Ook omdat ik een groot frame behoef met mijn lengte (1.92) en de nodige wensen heb ontwikkeld de afgelopen jaren!
Maar ik zal Marten Gerritsen eens benaderen om et horen wat er nog mogelijk is.

Ik heb er altijd fijn op gefietst en was eerlijk gezegd nog niet van plan om nu geld uit te geven voor een nieuwe.
De laatste mooie fietsreis heb ik ermee gemaakt door Nieuw Zeeland maar ik gebruikte hem ook voor dagelijkse trajekten en boodschappen.

Dus ja het voelt als een echt gemis.
roaldrihson schreef:Dus ja het voelt als een echt gemis.
Dat kan ik me we voorstellen. Ik heb het frame van mijn eerste 'goede' fiets ook nog steeds.
Bij mij maken ongelukken wel verschil of ik ze zelf veroorzaakt heb of dat iemand anders er schuld aan had. Als ik zelf - stomstomstom - op de plaat ben gegaan kan ik er meestal goed mee leven.
Marten Gerritsen is de man voor zulke klussen. En als het niet kan zal hij dat helder zeggen. De velg en je stuur zullen vast vervangen moeten worden, maar dat is natuurlijk bijzaak.
Jaco Quik, ook zo'n vakman. ik weet alleen of hij staal doet, voornamelijk carbon/ aluminium. ik heb je een pb gestuurd
Als je in de buurt woont van Antwerpen/Mechelen: Jan Weymans.

Apeldoorn: Bekking frameworks
aan de rechterkant?