Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thailand/Laos: vouwfiets mee of niet? - Forum Wereldfietser

Thailand/Laos: vouwfiets mee of niet?

Mijn vriendin en ik willen een 5-tal weken naar Thailand en Laos in juli/augustus. Ik weet dat het regenseizoen dan volop bezig is, maar we hebben nu eenmaal dan vakantie en ik wil toch graag die kanten eens zien!

Nu twijfelen we tussen: ginder af en toe een fiets huren voor dagtochtjes/meersdaagse tochtje (mountainbikes), een eigen mountainbike/offroadfietsje meenemen of onze vouwfietsjes meenemen, en dan heb ik het over een Brompton en een Decathlon-vouwer, dus net wat anders dan een stevige offroad tourfiets. Waarom: gratis mee het vliegtuig op, gemakkelijk op de trein of bus, want we willen misschien niet de hele tijd fietsen. Hoe zit het met een gewone fiets op de trein daar?

Ik las en zag al wat verslagen van mensen die met een Brompton reden in Thailand en er nogal enthousiast over waren, maar hoe zit dat met Laos? Ik hoor dat de wegen er vol putten zitten, dat het bergachtig is, enz.
Is het de moeite hem mee te nemen, of ga ik vooral zitten sleuren met extra gewicht?

Hoe zit het met een route langs de Mekong? Kan ik me daar wat vlaks bij voorstellen?
Tips voor reisroutes voor 4 tot 6 weken doorheen Noord-Thailand en Laos zijn zeker welkom.

Bedankt!
Wij hebben in Laos en Cambodja regelmatig mountainbikes gehuurd om er zelf op uit trekken.
Slechts een paar $/d, dus kan je niet om sukkelen en hoef je die plooifiets niet mee te sleuren op bussen, ...

Leuke kaarten waar wij enkele van onze routes op gebasseerd hebben:
http://hobomaps.com/
Ik zou een fiets huren of ter plekke een MTB kopen, ter plekke ombouwen en na een paar weken weer verkopen.
Op onze wereldreis hebben we in Thailand twee Engelsen op een vouwfiets ontmoet. Die waren dol enthousiast. Ze maakte er een combinatie van van fietsen en delen met het openbaar vervoer. Dat ging erg goed vertelde ze. En daar kan ook me wel iets bij voorstellen. Alles is een stuk compacter dan een reguliere fiets.
Hou wel rekening met hoe je je bagage vervoerd!
Zijn de fietsen geschikt om tassen aan te hangen?
En als je niet fietst moet je je bagage en je fiets mee zeulen in busjes of openbaar vervoer.
Noord Thailand en Laos zijn wel behoorlijk bergachtig, maar langs de Mekong is wel redelijk vlak te fietsen
Veel succes
Dirk