Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marathon GT-365 - Forum Wereldfietser

Marathon GT-365

Ik zie dat Schwalbe een nieuwe Marathon band heeft. de GT-365. Hij doet me wat denken aan de Conti Travel Contact maar dan met profiel in het midden. Maximale breedte op 28 inch is 38mm. (26 inch 50mm).

http://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/ ... t-365.html
http://www.schwalbe.com/nl/newsreader/s ... athon.html

Is er al iemand die hier ervaring mee heeft? (voor zover ze al uitgeleverd worden dan). Of er gewoon wat van vindt..

D'r is trouwens ook een GT bijgekomen. Maar dat is zo'n beetje helemaal een slick.
Ik zag hem toevallig ook net. Ziet er wel uit als een zware woeste band, zeker vergeleken met de Conti winterband.
Schwalbe op hun website schreef:De Marathon GT 365 is de eerste band die je het gehele jaar door nagenoeg in alle weerssituaties veilig laat rijden.
Tot zo'n vijftien jaar geleden was er maar één Schwalbe Marathon-band. Dat was een prachtige tijd. Je hoefde nooit te kiezen, hoogstends de breedte. Die banden:
- reden lichter dan de huidige standaard marathons
- gingen ook niet vaak lek
- hadden best goede grip op droog en nat asfalt en onverhard en zelfs - omdat ze kleine noppen hadden - op sneeuw.
- gingen ook heel lang mee.
- gingen nooit zomaar stuk

Het was niet toevallig dat half Duitsland op die banden fietste.

Toen kwamen de marketeers en die proberen ons nu wijs te maken dat het verleden niet bestaan heeft. Probleem voor Schwalbe is dat ik na de eerste zin ben gestopt met lezen. Als je

Wim is kennelijk zo verstandig om ook alleen maar op het plaatje te reageren.
Nou, het zijn sowieso wel heel zware banden. 850 gram voor de 28 inch/38mm versie. Beetje 'n tracktor band zou je zeggen. Wel stoer op zich. Voor zover dat een argument zou mogen zijn.
Ja ziet er uit als een band die in alle seizoenen moeilijk vooruit te krijgen zal zijn. Ik kan me vergissen, maar ik ga het niet uitproberen.
Wim schreef:Ja ziet er uit als een band die in alle seizoenen moeilijk vooruit te krijgen zal zijn. Ik kan me vergissen, maar ik ga het niet uitproberen.
hahaha... Weer een mooie implementatie van het compromis model.
Het is eigenlijk ook geen fietsband maar een brommerband die je ook op een fiets kan monteren. Als ik tenminste goed begrijp waar ECE-R75 voor staat. Geschikt voor voertuigen aangedreven door een motor met een max. snelheid van 50km/u.
De 26" versie weegt zonder binnenband 990 gram, dat is nog fors meer dan de smalste 28" versie (765gr).
_Peter_ schreef:Geschikt ... een max. snelheid van 50km/u.
O dan moet ik hem niet hebben.... :lol:
Ik denk dat Jeffrey Herlings het wel een mooie band vind... :lol:

En inderdaad hebben de marketing mensen een vrije rol gehad: al in de eerste zin staat: "De Marathon GT 365 is de eerste band die je het gehele jaar door nagenoeg in alle weerssituaties veilig laat rijden. "
Hoe veilig zijn die ander banden dan (waar Schw&^#$ op staat)? :evil:
En zit 'veilig' in de band (net bij auto's in een merk als Volv%) of toch in het gedrag van de gebruiker? :shock:
Vaak wordt bij 'veiligheid' bedoeld 'passieve veiligheid' :(
(blijven lachen)
groet! hoogframe
hoogframe schreef:Ik denk dat Jeffrey Herlings het wel een mooie band vind... :lol:


En zit 'veilig' in de band (net bij auto's in een merk als Volv%) of toch in het gedrag van de gebruiker? :shock:

groet! hoogframe
Ook de lokatie waar die Volvo zich bevindt heeft invloed, In Zweden rijden meer mensen in een Volvo rond en voelde ik me in de buurt ervan veiliger dan bij de Volvo's die hier rondrijden. Het heeft dus zeker meer met de eigenaar dan met de auto te maken. Maar dat wisten wij natuurlijk al lang. :wink:
Leon schreef:Tot zo'n vijftien jaar geleden was er maar één Schwalbe Marathon-band. Dat was een prachtige tijd. Je hoefde nooit te kiezen, hoogstends de breedte. Die banden:
- reden lichter dan de huidige standaard marathons
Mijn ervaring is dat de nieuwe standaard marathons lekbestendiger zijn en lichter lopen dan 15 jaar geleden :)

Deze nieuwe marathon ziet er overigens traag uit. De Marathon Winter met spijkers heeft ook gruwelijk veel rolweerstand. Ik zoek zelf nog een band met wintercompound die net zo snel is als bv de standaard Marathon. De standaard Marathon heeft hard rubber en niet echt veel grip met nat wegdek en winterse omstandigheden.
Die band heet Conti Topcontact Winter ii