Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reparatie Ortliebtassen - Forum Wereldfietser

Reparatie Ortliebtassen

Mijn tassen hebben de afgelopen 15 jaar nogal geleden en dat bleek de afgelopen nogal natte maanden in Ierland en Engeland. Tijd voor reparatie dus. Voor alle zekerheid (ik denk uit eerdere berichten begrepen te hebben dat de keuze juist is, maar je weet nooit): voor de gekleurde buitenkant, het vrachtwagenzeil, gebruik ik Tear-Aid type B en voor het zwarte canvas Tear-Aid type A?
Ik neem aan dat je met vrachtwagenzeil de classic-tassen bedoelt. Die zijn van zacht PVC gemaakt. Doe kun je plakken met elk spul dat voor zacht PVC bedoeld is, plus nog een heleboel ander spul.
De zwarte delen van de classictassen die buiten canvasachtig zijn en aan de binnenkant glad, kun je het best aan de binnenkant plakken, in het geval je een plakker nodig hebt.
Op dit forum is te lezen: The Tear-Aid Type-A material will work on all Ortlieb panniers, both the polyurethane coated Plus series and the polyvinyl coated Classic series. The Classic series has an acrylic top coating which stabilized the volatile plasticizer in the PVC coating. Some of the bargain basement brand panniers are not top coated and they will require the Type-B patching material.
Zelf heb ik enkele jaren terug het gekleurde deel van een Ortlieb Classic gerepareerd met Tear-aid type B, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. Vervolgens heb ik er aan de binnenzijde nog ducttape overheen geplakt en daar ben ik tot nu toe tevreden over.
Kleine gaatjes zijn ook prima te repareren met Seamgrip.
Ik heb hiermee 2 jaar geleden mijn hele set gerenoveerd tot volle tevredenheid. Met name de bodem en de zijkanten waar de tassen het meest gevouwen worden.