Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route en fotos IJsland - Forum Wereldfietser

Route en fotos IJsland

Afgelopen juni/juli hebben wij 3 weken een mooi rondje op IJsland gefietst. Voor diegene die nog op zoek zijn naar informatie staat onze route, km, hoogtemeters, overnachtingsplaatsen etcetera op onze site.
Natuurlijk ontbreekt een kleine selectie van onze fotos niet. Ons reisverslag volgt nog.
Mocht je meer informatie willen hebben, kun je ons altijd een berichtje sturen
Www.jropdefiets.nl

Roel en Jolanda
Leuk, wij fietsten afgelopen juli een vergelijkbaar rondje(namen de Sprengisandur ipv de Kjolur route) , veel herkenbare foto's dus.

We vonden IJsland leuk om te fietsen maar misten toch wel een beetje het echte avontuur, wat weinig verrassend soms, maar dat zal wel aan ons liggen :lol:
Dat fotografen met een 4-wheeldrive IJsland rondreizen daar kan ik inkomen, maar op de fiets. Petje af. Mooie foto's.
Ik ga al meer dan 10 jaar naar IJsland en ken daardoor de barre omstandigheden die dit eiland met zich mee kan brengen..diep respect voor degenen die dit met de fiets ervaren!!
Leuk om jullie route te zien. Ik ga grotendeels dezelfde route doen komende zomer, maar ik heb iets meer tijd, dus ik maak nog een ommetje via Husavik en Asbyrgi en fiets waarschijnlijk via de Oostfjorden. En blijf af en toe een dag ergens om daar wat meer tijd te hebben voor de bezienswaardigheden (bijv bij Myvatn). Maar niets is zeker totdat het zover is uiteraard.

Groetjes,
Martien (martienontour.weebly.com)
Hoe zit het met de verkeersdrukte tegenwoordig in IJsland ? Naar men me vertelde is het er 's zomers te druk geworden met campers en jeeps om nog aangenaam te kunnen fietsen. Hoe hebben jullie dit ervaren ?
Als je maar genoeg van de ringweg blijft valt dat allemaal reuze mee en als je dan ook nog eens de onverharde wegen kiest valt meteen een groot deel van de huurauto's/campers af.
In 2014 drie dagen in de winter op IJsland geweest, wat een ervaring , sneeuwstormen , iceroads overwonnen naar de poolgrens en het noorderlicht gezien...helemaal top!! In 2015 hebben we 4 weken gefietst http://henkenhilda.blogspot.nl/2015/08/ ... rslag.html. In een land wat bij ons past, een mix van Europa en Amerika. Relax buiten de golden circle.... dit jaar gaan we weer , de westfjords of de f26 naar het oosten als deze vrijgegeven is op naar het mooiste plekje op aarde , sedisfjorder !!!
Na ijsland vorig jaar, kiezen we dit jaar voor.... Alaska.
JROPDEFIETS schreef:Na ijsland vorig jaar, kiezen we dit jaar voor.... Alaska.
Tof!!