door
EricB » do 11 aug, 2016 16:02
Ik heb de groene weg deel 2 vorige maand met mijn kinderen (12+16 jr) gefietst. Ik vond de weg, zonder fietspaden, verrassend rustig om te fietsen behalve op enkele korte stukken drukke autowegen, deze zijn gewoon niet te vermijden denk ik en zullen wel op elke route voorkomen. Wat ik wel heb gemerkt is dat sommige automobilisten het er kennelijk niet mee eens zijn dat je op 'hun' weg fietst en derhalve hinderlijk kunnen toeteren of je scheerlings passeren. Dat verraste mij omdat ik tevens met kinderen fiets. Ik ben er nog niet achter of dit ligt aan een negatieve houding of dat men gewoon angst heeft om je bijv. te raken. Dit fenomeen zal je echter overal in frankrijk tegenkomen neem ik aan.
De Camarque hebben wij gedoopt tot 'de hel van frankrijk'. De reis is onbeschut en met gem. 35 graden dus stikheet, monotoon en met st. marie de la mer als eind kampeer bestemming een teleurstelling m.b.t stoffige, overvolle, lawaaierige (2) campings, de grijze zee was ook nog koud ! De variant terug naar Arle is 20km over zeer ruw onverharde wegen.
Behalve voornoemde deel hebben wij het ontzettend naar ons zin gehad, een prachtige afwisselende natuur, prima wegen, meestal leuke kleine campings (zorg wel dat je niet te dicht bij het restaurant staat) en diverse fijne gezellige medefietsers ontmoet. De autochtone fransen in dit gebied hebben wij als rustige, lieve mensen ondervonden die het geweldig indrukwekkend vinden dat je in z'on enorm stuk op de fiets doet.
Veel plezier met de rit.
Grjts,
Eric