Hoi iedereen,
wauw, al veel respons, dankjewel!
Ik vind persoonlijk mijn EHBO ook redelijk zwaar, maar 170gram is medicatie die ik sowieso moet meenemen. Verder weegt de aftersun ook wel 114gram en ik heb het in een plastieken doosje gestoken (zodat de medicatie niet geplet raakt) dat ook al 115gram weegt. Alles samen is dat al 420gram... .
Fototoestel gaat sowieso mee, omdat ik graag foto's wil van mijn reis en toch ook wel hou van fotograveren. De E-reader gaat mee om te kunnen ontspannen met een boek, maar er komen ook lonely planets op, reisboeken die interessant kunnen zijn en documenten met mijn paklijst, noodgegevens en dergelijke. de mp3 wou ik eigenlijk thuislaten, maar ik zit wel redelijk lang op de trein en bovendien heb ik een challenge gekregen van mijn vriend waarvoor de mp3 erg handig is. (ik moet Japanse drum spelen, maar ken niet alle liedjes vanbuiten, dus als die op de mp3 staan is dat net iets handiger!)
Het idee van een monopod meenemen en als tentstok gebruiken vind ik een goed idee, maar dat wil ook wel zeggen dat je de monopod niet meer kan gebruiken van zodra je tent staat
De tripod die ik heb gekocht kan tot 1 meter hoog staan en het grootste voordeel is dat hij volledig plat is, zodat hij makkelijk mee te nemen is.
De batterijen zijn inderdaad een twijfelpunt. Waarschijnlijk ga ik ervoor zorgen dat ik goede, nieuwe batterijen in de lampjes steek en geen reserve batterijen meeneem. Jeej, alvast iets dat ik nog extra kan thuislaten!
De extra batterij voor het fototoestel gaat wel mee. Ik heb ooit zonder batterij gezeten voor mijn fototoestel (was plat) en baalde enorm, dat wil ik dus niet meer meemaken.
De fietsbroeken dan. Ik was oorspronkelijk van plan om er maar 2 mee te nemen, maar aangezien de fietsonderbroek niet zo veel weegt en bijna geen plaats inneemt, wil ik hem wel meenemen. Zoals Inge zegt heb je dan 1 reserve
In december komt mijn vriend drie weken op bezoek. Hij heeft dan alvast een hele hoop mee voor mij: nieuwe ketting, 2 nieuwe buitenbanden, remblokjes (als het nodig is), ... . Vandaar dat ik van plan was om geen buitenband mee te nemen en maar 1 binnenband. Met deze nieuwe info, blijven jullie nog steeds bij het meenemen van twee binnenbanden? Ik vrees dat er niet echt plaats is voor een buitenband, dus dat wordt duimen dat er niets gebeurt en anders heb ik alvast een spannend verhaal te vertellen
wasknijpers / broodclips vind ik eigenlijk nog een goed idee. Broodclips lijken me dan multifunctioneler, dus die ga ik waarschijnlijk meenemen (een tweetal lijkt me wel voldoende). De universele gootsteenstop... ik wil zoveel mogelijk wildkamperen en anders heb ik sowieso niet heel veel afwas. In geval van nood prop ik mijn handdoek of iets dergelijks in de gootsteen
Het wasmiddel... Het zou een heel klein flesje moeten zijn omdat ik niet echt veel product nodig zou hebben. Ik heb nog geen mini flesje gevonden en vermoed dat ik het in geval van nood ook wel kan doen met douchegel (en natuurlijk ook goed afspoelen!).
De Japanse das is een naam die ik eraan heb gegeven, omdat ik de echte naam niet weet (het was een cadeautje). Het is een langwerpig rechthoekige lap stof, waarvan je de ene kant in de andere kan steken. Je maakt de stof nat, wringt hem uit, legt hem in je nek en uren later is het nog steeds lekker fris. Ideaal voor erg warm weer!
De warme dingen heb ik vooral nodig op de Pamir Highway en dat valt in het eerste stuk. Als mijn vriend in december komt, neemt hij al de warme spullen mee, inclusief de slaapzak. Vanaf dan gebruik ik een slaapzak die lichter (en compacter) is. Mijn tassen zullen na december dus meteen minder vol zitten!
Een fietsbril zou ik graag willen, maar mijn gezicht is er niet op gemaakt om twee brillen te dragen en ik heb de financiën niet om een fietsbril op sterkte aan te kopen (heb net een nieuwe, gewone bril moeten kopen). Ik ben het gewoon om te fietsen met mijn gewone bril, dus dat is alvast iets.
Waarvoor zou ik een creme moeten gebruiken? Ik gebruik thuis nooit zalfjes en make-up en dergelijke, maar misschien is er wel een goede reden om toch zalf voor het gezicht mee te nemen?
Zo'n kaartje is misschien geen al te slecht idee. Momenteel heb ik een kaartje met mijn bloedgroep op en een verzekeringspasje. Ik ga eens uitzoeken hoe ik ook zo'n kaartje kan maken!
Wauw, dat was alvast heel wat! Geweldig jullie! Blijf maar komen met ideetjes (en vooral kritische opmerkingen over wat ik thuis kan laten!)
Groetjes,
Kelly