Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Roemenië - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Roemenië

Beste Fietsers,

Mijn naam is Thijs ben 19 jaar en wil van de zomer samen met een vriend naar Roemenië fietsen. het plan is vanuit Zeeland te vertrekken en dan via Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en dan naar Boekarest in Roemenië te fietsen, wat zijn jullie ervaringen met deze landen (vooral de laatste 4) en hebben jullie nog tips. bijv. wat voor wegen je het beste kan nemen? ik hoop van jullie te horen :D
Je vraag is erg algemeen. Heb je dit al gelezen:
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... informatie
(Voor een groot deel door leden van dit forum geschreven)
Ik denk dat de Limus route wel wat voor jullie is.
Klaas de Pelgrim
Ik lees wel veel verhalen op internet dat mensen die de limesroute hebben gefietst hun vakantie hebben gestopt door het gevaarlijk verkeer
Thijsdefietser schreef:Ik lees wel veel verhalen op internet dat mensen die de limesroute hebben gefietst hun vakantie hebben gestopt door het gevaarlijk verkeer
We fietsten de Limes en hadden alleen drukte net over de grens met Roemenië. Verder als we Cluj-Napoca uitreden en bij het binnenrijden van Constanta. (Ook bij het verlaten van die laatste want we reden verder richting Bulgarije. )
Dus op het totaal kilometer is dit niet zo erg. Een aanrader. Foto's deel 3
http://picasaweb.google.com/11617363608 ... SCfo7BgmTw
Wereldfietster Suzanne Vonk is van Rotterdam naar Costuleni gefietst (vonkfietst.nl), misschien kun je haar eens bellen of mailen (info via pb).

Rik.
Thijsdefietser schreef:Ik lees wel veel verhalen op internet dat mensen die de limesroute hebben gefietst hun vakantie hebben gestopt door het gevaarlijk verkeer
Wij hebben de Limes- cq. Donauroute tot aan Belgrado gefietst en pas vlak voor Belgrado is er een traject van ca. 20 km dat af te raden is (of was?). Voor de rest is het een mooie, afwisselende route. Na Belgrado zou je ook door Bulgarije naar Boekarest kunnen fietsen. Zie voor fietsverslagen door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Kroatië en Servië onze website.
Kies gewoon de donauroute tot Constanta en neem daar de trein tot Boekarest. Roemenie via de Limes route en ook algemeen is te druk geworden, te veel verkeer op te weinig wegen om ontspannen te fietsen. De mooiste panorama's heb je aan Bulgaarse zijde van de donau. De Roemeense kant is iets eentoniger maar wel vlakker. Blijf dus best aan bulgaarse kant tot Silistra en steek daar over richting Constanta. Het stuk rond Belgrado is in tegenstelling tot wat ik hier lees heel goed te fietsen, een fietspad langs de oever tot in de binnenstad. Geniet ervan !