Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kabel slipt binnenin Nexus 7 draaiversteller - Forum Wereldfietser

Kabel slipt binnenin Nexus 7 draaiversteller

Ik heb een fiets met een Shimano Nexus 7 versnellingsnaaf en draaiversteller met ingebouwde remgreep (Nexus Inter-S SB-7S45). Sinds vandaag schakelt deze niet meer goed. Ik heb het afdekplaatje van de draaiversteller afgehaald en zag dat de kabel wanneer deze strakker wordt aangetrokken bij het omhoog schakelen van het witte plastic schijfje (met daarop de nummers) waar hij overheen gaat afglijdt en zodoende weer in een lagere versnelling springt. Op het schijfje zit wel wat speling, ik weet niet of dit normaal is.

De kabel heb ik al eerder een keer vervangen omdat hij was doorgesleten. Dit keer is we wel wat slijtage en roest maar ik weet niet of dit de oorzaak is. Zijn er mensen die dit eerder zijn tegengekomen? Ik ga zeker proberen de binnenkabel te vervangen, maar andere inzichten zijn welkom.

Link naar Shimano handleiding ter referentie (PDF)
Moet die kabel niet onder dat schijfje doorgaan? Zie stap 3 en 4 op de pdf in je post.

Misschien heb je vorige keer de kabel fout geïnstalleerd?