Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 183 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3716 berichten
Fedor schreef:
za 08 apr, 2023 18:32
Lekkere rit vandaag :)

1.jpg
Bekend bankje😉😊
Irrimirriradelt schreef:
za 08 apr, 2023 20:46
Bekend bankje😉😊
Lekker weggetje, (zon) licht komt vrijwel altijd van de goede kant en met een leuke achtergrond / leuk uitzicht :)
Mijn nieuwe Koga worldtraveller met mixed frame.

Bijlagen

Stoer ding!
Voor het komende seizoen. Nu nog met 26mm bandjes en een polderverzet, maar als 'ie bevalt gaan we naar 30mm en een bergverzet.

Afbeelding
Pas maar op dat je niet valt!
(maar wel weer een hele mooie fiets hoor!)
Als 'ie niet bevalt, stuur je dan een berichtje? :wink:
Mijn fiets Travis🥰

Bijlagen

IMG_0491.jpeg
*

Santos Travelmaster 3+. Shimano XT 11-36. 48-36-22. Magura HS33. Schwalbe Marathon Mondial. Diverse Custom Build accessoires.
Le Croque Monsieur schreef:
za 22 apr, 2023 20:11
Diverse Custom Build accessoires.
Leuk, vertel! (-:
Ja, die vraag had ik ook. Ben ook geïnteresseerd in wat de drie onderdelen zijn die ik in het plaatje heb omcirkeld.
Die ene is een voordrager, maar welk merk/model?
IMG_0491.jpeg
Tubus Grand Expedition?

Xtorm Powerbank?

Waslijn...? ;)
Le Croque Monsieur schreef:
za 22 apr, 2023 20:11
Santos Travelmaster 3+. Shimano XT 11-36. 48-36-22. Diverse Custom Build accessoires.
Achternaaf, 2x derailleur, shifters, crankset, ketting, cassette, rechter handvat, … :wink:
grappig hoe je de reservebinnenband bevestigd hebt :D
Het wordt tijd mij eens voor te stellen. Dat leek mij in dit topic een prima mogelijkheid.

Theun en 43 jaar oud, woonachtig in het noorden van NL.

Ik ben altijd een blije fietser geweest, maar vakantie op de fiets lijkt me steeds leuker. Nauwelijks uitstoot, laag tempo, mogelijkheid om mijn hoofd resetten en tegelijk werken aan mijn gezondheid maken dat ik in de toekomst de fiets nog meer wil gaan gebruiken.

De afgelopen jaren heb ik alles op een oude gazelle gedaan. Sinds deze week heb ik een geweldige Santos. (Mijn lievelingskleur verklap ik liever niet)
Ik wil nog wat kleine dingen aanpassen, maar ben er al erg blij mee!

Afbeelding
Ik zou die binnenband in een tasje doen, mij is bijgebleven dat deze niet zo goed tegen zonlicht kunnen.
Dat zou denk ik voor latexbinnenbanden gelden, niet voor het butylrubber van de binnenband op de foto.
Ik krijg bij mijn opgerolde binnenband in mijn tas steeds last van het (lange) ventiel dat er uit piept. Ik moet er toch eens een keer keukenfolie strak omheen doen.
Tvl900 schreef:
zo 23 apr, 2023 18:46
Het wordt tijd mij eens voor te stellen. Dat leek mij in dit topic een prima mogelijkheid.

Theun en 43 jaar oud, woonachtig in het noorden van NL.
Welkom Theun!
Tvl900 schreef: De afgelopen jaren heb ik alles op een oude gazelle gedaan. Sinds deze week heb ik een geweldige Santos. (Mijn lievelingskleur verklap ik liever niet)
Ik wil nog wat kleine dingen aanpassen, maar ben er al erg blij mee!
Mooie fiets, ik hoop dat je er veel mooie tochten mee zult maken!

Peter
JanH schreef:
zo 23 apr, 2023 16:24
Ja, die vraag had ik ook. Ben ook geïnteresseerd in wat de drie onderdelen zijn die ik in het plaatje heb omcirkeld.
Die ene is een voordrager, maar welk merk/model?
IMG_0491.jpeg
Hoi Jan, de reacties kloppen. Tubus Grand Expedition. Van aluminium een houder gemaakt voor de X-Torm. Makkelijk er in en er uit te halen.
(Heb daar nog wel wat foto’s van hoe te maken) Aan de andere kant ook ongeveer zo’n houder voor fototoestelletje. Dus altijd vlot bij de hand. Binnenband al jaren op deze manier aan frame, (nog :wink: geen problemen gehad met zonlicht. Waslijn (of gewoon stuk touw = altijd handig) onder aan het frame. Op verborgen plek een AirTag houder. Reserve spaken aan achterdrager frame. Dubbele SON koplampen voor voor bak met licht.

Mijn eerste vakantie fiets was een Koga Miyata traveler uit 1992. Door de jaren heen daar ook veel aan gemodificeerd. Deels uit praktijk behoefte, deels omdat ik het ook gewoon leuk vind om aan mijn fiets te sleutelen 😊
Le Croque Monsieur schreef:
ma 24 apr, 2023 07:55
Dubbele SON koplampen voor voor bak met licht.
Als je de koplamp gewoon op de weg richt, in plaats van deels op de hemel, moet je er volgens mij aan 1 wel genoeg hebben :wink: