Ik heb lang zitten zoeken hier op het forum naar ene goede hulp en heb veel ideeen gelezen over goede tenten. Maar als je teveel gaat zoeken zie je tussen het bos de bomen niet meer en voor gelijkaardige reizen zie ik vooral tenten die buiten mijn budget vallen (700+ euro, nordisk telemark, hilleberg. Ik ben helemaal verloren in wat voor tent ik nu eigenlijk best gebruik en zou jullie ervaring willen weten ivm de volgende voorwaarden hieronder.
Achtergrondinfo:
- tent voor ene LANGE reis (6maand+) -> duurzaam
- waterkolom >=3000mm buitenzeil + gaat niet zomaar waaien met wind
- hoeft zeker geen 4seizoenstent te zijn (we nemen liever wat extra mee dan het dubbele te betalen) , maar mag best wel wat bescherming bieden tegen het weer
- 4 personen -> bij voorkeur 2 x 2personentent
- richtprijs 400 euro
Mijn hamvraag is vooral of je voor zulke lange reis best gaat voor grootte en comfort of juist voor iets klein compact en zuiver als slaaphut. Voor kortere reizen gebruik ik altijd iets waar mijn bagage in past en ik comfortabel in lig...
+ hoe belangrijk vinden jullie dat de tent kan opstaan zonder haringen ? Is dat echt handig of valt het best mee om je plan te trekken met stenen en bagage als het echt moet voor zo lang?
wat leek mij interessant?
- Nordisk oppland 2 -> tunneltent, voortent, betaalbaar, kwaliteit
- Nordisk Halland -> tunneltent, binnen budget, niet te groot niet te klein, valt binnen specs
- Robens lodge -> koepeltent, freestanding, geen voortent, groot >5000mm buitenzeil
- MSR hubba bubba -> klein, compact, <1500 mm is te weinig?
- carl denig mars xt -> goedkoop, regenbestendig, klein maar zwaar
- Vaude mark L -> licht, snel op te zetten,...
tips? toch eerder groot en comfort kiezen voor zo'n reis?
ikzelf begin eerder te neigen naar 2x kleine tunneltent en een extra zeil opspannen om buiten te koken, maar lijkt me niet echt ideaal bij koude... Maar ik twijfel ook om toch te kiezen voor tenten die zonder haringen kunnen staan...
Ervaringen of tips rond 400 euro zijn welkom!
Achtergrondinfo:
- tent voor ene LANGE reis (6maand+) -> duurzaam
- waterkolom >=3000mm buitenzeil + gaat niet zomaar waaien met wind
- hoeft zeker geen 4seizoenstent te zijn (we nemen liever wat extra mee dan het dubbele te betalen) , maar mag best wel wat bescherming bieden tegen het weer
- 4 personen -> bij voorkeur 2 x 2personentent
- richtprijs 400 euro
Mijn hamvraag is vooral of je voor zulke lange reis best gaat voor grootte en comfort of juist voor iets klein compact en zuiver als slaaphut. Voor kortere reizen gebruik ik altijd iets waar mijn bagage in past en ik comfortabel in lig...
+ hoe belangrijk vinden jullie dat de tent kan opstaan zonder haringen ? Is dat echt handig of valt het best mee om je plan te trekken met stenen en bagage als het echt moet voor zo lang?
wat leek mij interessant?
- Nordisk oppland 2 -> tunneltent, voortent, betaalbaar, kwaliteit
- Nordisk Halland -> tunneltent, binnen budget, niet te groot niet te klein, valt binnen specs
- Robens lodge -> koepeltent, freestanding, geen voortent, groot >5000mm buitenzeil
- MSR hubba bubba -> klein, compact, <1500 mm is te weinig?
- carl denig mars xt -> goedkoop, regenbestendig, klein maar zwaar
- Vaude mark L -> licht, snel op te zetten,...
tips? toch eerder groot en comfort kiezen voor zo'n reis?
ikzelf begin eerder te neigen naar 2x kleine tunneltent en een extra zeil opspannen om buiten te koken, maar lijkt me niet echt ideaal bij koude... Maar ik twijfel ook om toch te kiezen voor tenten die zonder haringen kunnen staan...
Ervaringen of tips rond 400 euro zijn welkom!