Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boot Midden-Amerika naar Zuid-Amerika - Forum Wereldfietser

Boot Midden-Amerika naar Zuid-Amerika

Dag forumers, wij zijn Rico en Tatiana en fietsen momenteel van Mexico zuidwaarts. We zouden (zonder verplichtingen) ergens rond Argentinie willen uitkomen. Momenteel zoeken we de beste optie om van Nicaragua, Costa Rica of Panama naar Colombia of Venezuela te geraken. Heeft iemand van jullie ervaring met het zoeken van een vrachtschip in deze buurt of met de gecharterde zeilbootjes die van Panama vertrekken en via de eilanden van San Blas naar Carthagena gaan? We zijn flexibel, maar zouden de kosten wel enigzins willen drukken en zoeken iets wat bovendien gemakkelijk is voor de fietsen. Elk soort informatie kan ons verderhelpen, dus shoot!

Bedankt!
Hi Rico en Tatiana,

Wij zijn vorig jaar vanuit Cartagena naar Panama gegaan met een zeilboot: de Stahlratte

Vrij primitief, maar ze zijn ingesteld op fietsers, die gingen gewoon in de kajuit.

Het is niet goedkoop vonden wij, maar wel gezellig en je hebt een relaxed dagje bij de San Blas eilanden, waar je lekker kunt snorkelen en van de boot af kunt duiken enzo. Een klein paradijsje.

De zee was trouwens ook best wel heftig, dus neem reistabletten mee!

De Italiaanse veerboot is helaas vorig jaar gestopt, dat zou een goedkope en snelle oplossing zijn. Misschien dat ie er nu weer is? Dat zou ik niet weten.

Veel plezier!
De Stahlratte was inderdaad een goede optie, maar vaart niet meer uit tot Mei 2016. Over een ferrydienst blijft voorlopig alles heel vaag. Als er iemand anders nog info heeft, aarzel zeker niet om te reageren.
Misschien kun je het ook vragen op bijv. het Lonely Planet forum?
Of anders toch gewoon vliegen.
Zie ik het goed (google maps) en begrijp ik het goed dat je een boot cq vliegtuig moet nemen aangezien er over land geen mogelijkheden zijn? Er zijn geen grensovergangen blijkbaar?
Nooit geweten, weer wat geleerd.
(sorrie, ik kan niet verder helpen).
roosterveld schreef:Zie ik het goed (google maps) en begrijp ik het goed dat je een boot cq vliegtuig moet nemen aangezien er over land geen mogelijkheden zijn? Er zijn geen grensovergangen blijkbaar?
Nooit geweten, weer wat geleerd.
(sorrie, ik kan niet verder helpen).
Google maar eens op "Darién Gap" ;)