Revanho schreef:Dit lijkt mijn inziens heel erg op het oplossen van onbestaande problemen.
Tja welkom in de 1e wereld zou ik zeggen
Je hebt natuurlijk ook wel gelijk maar zie ook mijn pogingen het een beetje te relativeren dmv smiley's, aanhalingstekens etc. Ik krijg een beetje het idee die totaal niet aankomen bij jou zucht...
Om een een of andere reden is tijdens het ontwerpproces besloten om het lampje draadloos te laten communiceren met de buitenwereld. Dat sommige functies vervolgens een beetje ver gezocht zijn is waar maar wel leuk dat ze proberen eruit te halen wat erin zit toch? En als je daar geen meerwaarde in ziet verkopen ook nog de
originele lampjes of je koopt bij de concurrent
Revanho schreef:En hoeveel meer energie kost deze 'waarnemingsfunctie'?
Volgens de ontwikkelaars erg weinig, de lampjes kunnen maanden in de standby functie staan met actieve sensors, bluetooth etc.
Revanho schreef:Als de lampen bedoeld zijn om gezien te worden dan is het maar de vraag of ze zo fel moeten zijn.
Ze zijn bedoeld om ook overdag te zorgen voor extra zichtbaarheid dus extra fel / knipperen lijkt me een must anders hebben ze geen toegevoegde waarde. Een willekeurig HEMA fietslampje zie je namelijk echt niet overdag!
Revanho schreef:Ik wordt elke dag verblind door tegenliggende fietsers met slecht afgestelde fietslampen of fietslampen die geen goede lichtbundel hebben.
Ehm? Misschien zit ik niet genoeg op de fiets maar hier heb ik volgens mij nog nooit last van gehad
Revanho schreef:En ook hieruit blijkt weer het falen van de ontwerpers om echt vanuit de praktijk te denken. Enerzijds gaat het om relatief dure lampjes die heel makkelijk los te maken zijn en je dus beter niet op de fiets kunt laten zitten (omdat de lampjes anders misschien gestolen worden), maar anderzijds hebben ze wel een erg beperkte fiets-antidiefstalfunctie.
Elk design is een compromis en nogmaals die "anti theft" en "crash report" functies zijn er waarschijnlijk later bij verzonnen. Als je echt bang bent dat er iemand met alleen het lampje vandoor gaat zou je er evt eentje in je fietstassen kunnen stoppen?
Revanho schreef:Ben je hier nu echt ernstig over?
Tja de ontwerper noemt het als een v/d functies die mogelijk worden toegevoegd in de toekomst dus... Weer een van die dingen waaraan oorspronkelijk misschien niet is gedacht maar die misschien we mogelijk zijn! (moeten er wel minimaal 2 mensen in dezelfde groep zo'n lampje hebben maar oké)
henk huizenga schreef:Het laden via USB is natuurlijk " modern" maar is dat wel handig? Ik denk het niet wat je vergeet geheid een keer te controleren hoe vol de accu is. In dat geval het je geen licht.
Gewone batterijen hebben natuurlijk voordelen maar ik ben een van die mensen die niet op vakantie gaat zonder iPhone, Garmin, naafdynamo met omvormer en powerpack / zonnelader... Dus eigenlijk altijd wel de mogelijkheid om apparaten met USB aansluiting op te laden
Door de koppeling aan je smartphone zou je trouwens een waarschuwing op je telefoon kunnen krijgen indien de lampjes op 20% oid zitten? De kans wordt dan kleiner dat je het vergeet
Revanho schreef:Nog een bijkomende vraag is hoe vlot de accu te vervangen is? Of betekent het einde van de levensduur van de accu ook het einde van de levensduur van de dure lamp?
De accu van het vorige model is in ieder geval te vervangen en ik denk dat het bij de ICON niet anders zal zijn. Je kan ze dan terugsturen naar de fabrikant waarbij de accu wordt vervangen en alles wordt nagelopen. Als je een beetje handig bent kun je het wrs ook wel zelf... Ik vraag me af of er veel andere fabrikanten zijn waarbij dit mogelijk is?!