Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draag jij altijd een fietshelm? - Forum Wereldfietser

Draag jij altijd een fietshelm?

Fietshelm, verplicht?
Voorkomen van letsel wordt steeds belangrijker. We zijn aan steeds meer bewust van de gevaren. Of je nu aan het skiën of aan het fietsen bent, steeds vaker zie je dat mensen een helm dragen. In sommige landen is het dragen van een fietshelm zelfs verplicht, als bijvoorbeeld Spanje, Zwitserland of Zweden. Ook bij wedstrijden, koersen en bij het rijden in clubverband is het dragen van een fietshelm verplicht. Wel blijkt dat nog veel fietsers als ze alleen fietsen geen fietshelm dragen.

Draag jij altijd een fietshelm?
Wij zijn benieuwd of jij altijd een fietshelm draagt? Als je in een groep fietst, maar ook als je alleen fietst?

Niet iedereen vindt fietsen met een helm prettig. Een helm kan irriteren of je kunt er een (te) warm hoofd van krijgen. Met een helm fietsen is natuurlijk wel veiliger. En helmen worden steeds comfortabeler en zijn minder warm door betere ontwerpen met een optimale luchtstroom.

Tegenwoordig is het aanbod van fietshelmen enorm, voor elke fietser en elk budget is er wel een geschikte fietshelm, die goed en comfortabel op je hoofd zit. Een goede helm hoeft niet duur te zijn, voor een paar tientjes heb je al een fietshelm. Maar er zijn ook helmen die een paar honderd euro kosten. Vraag is het je dat er voor over hebt.

Innovatie van fietshelmen
MIPS is één van de laatste innovaties op het gebied van helmen. MIPS staat voor Multidirection Impact Protection System. Je kunt fietshelmen met MIPS herkennen aan een extra (gele) schelp aan de binnenzijde van de helm. Deze flexibele schelp zorgt voor extra bescherming, ook als je op de zijkant van je hoofd valt. Er is 19 jaar onderzoek vooraf gegaan aan de ontwikkeling van deze MIPS innovatie. Er zijn inmiddels ook helmen die een sms via je smartphone kunnen versturen als je zwaar bent gevallen. Een voorbeeld van een fietshelm met MIPS is de Poc Octal.

Afbeelding

Afbeelding
hansbaak schreef:Fietshelm, verplicht?Voorkomen van letsel wordt steeds belangrijker. We zijn aan steeds meer bewust van de gevaren. Of je nu aan het skiën of aan het fietsen bent, steeds vaker zie je dat mensen een helm dragen.
Michael Schumacher droeg óók een helm toen hij aan het skiën was, en hij is meteen een goed voorbeeld van hoe dat werkt met zo'n helm.
Was hij veel voorzichtiger geweest dan was hij nu nog gezond geweest.
Had hij geen helm gedragen dan was hij nu dood geweest.
Maar wat deed hem die roekeloze manoeuvre die tot zijn ongeluk leidde maken? Speelde het feit dat hij een helm op had daarbij een rol? Had hij voorzichtiger geweest als hij geen helm op had gehad?


Ergo; een helm helpt alleen als je je niet anders (gevaarlijker) gaat gedragen.
En dan nog moet je hem goed op zetten: veel mensen vinden dat bandje onder de kin erg irritant, maar als je dat ding niet strak hebt zitten kun je die helm beter af laten.

Ten slotte zij de helmen van de Lidl en de Aldi zeker zo veilig dan de hier gepromote exemplaren, alleen dan een stuk voordeliger.
Ik draag altijd een fietshelm tijdens woon-werk verkeer.
Voor de rest niet.
Hangt van de fiets, de beoogde snelheid daarop, en de plek waar ik fiets af.
Met de reis(vakantie)fiets draag ik nooit een helm, maar tegenwoordig op de racefiets wel, vooral als ik met meerdere fietsers ben

Dirk
Dat herken ik wel, in een groep draag ik altijd een fietshelm, maar als ik alleen fiets dan liever zonder. Wind door de haren, fietst net wat fijner.
Als ik alleen fiets op de MTB of de racer: altijd een helm. In een groep trouwens ook. Als ik alleen op de Santos fiets: korte ritjes nooit, maar als het een vakantie met bagage betreft, dan weer wel. Call me crazy.
hansbaak schreef:Fietshelm, verplicht?
Draag jij altijd een fietshelm?
Wij zijn benieuwd of jij altijd een fietshelm draagt?
Dit staat in Commercieel Nieuws omdat Hansbaak ons graag die fietshelmen uit de links wil verkopen, toch? Niet om een discussie te beginnen over wie wanneer een helm draagt, waarom wel of niet, en of een helmplicht wenselijk is, want die discussies staan allemaal al op het forum. Dat gaan we niet allemaal weer overdoen, mag ik hopen.

Carl
Mijn idee.
Carl schreef:Dit staat in Commercieel Nieuws omdat Hansbaak ons graag die fietshelmen uit de links wil verkopen, toch? Niet om een discussie te beginnen over wie wanneer een helm draagt, waarom wel of niet, en of een helmplicht wenselijk is, want die discussies staan allemaal al op het forum. Dat gaan we niet allemaal weer overdoen, mag ik hopen.
Dit staat op deze manier op het forum in de hoop (weer) een ellenlange discussie uit te lokken. Dat is goed voor de Google-score van Hans' website, vanwege al die linkjes in de openingspost. Hij post sowieso weinig anders dan links naar z'n winkel, maar dit is een wel heel sneaky manier om op de populariteit van het forum het eigen gewin te vergroten.
Op die linkjes klik ik niet, ik geef antwoord op de vraag :lol: .
Tijdens MTB wel, anders niet.
Travelmaster schreef:Op die linkjes klik ik niet, ik geef antwoord op de vraag :lol: .
Doet er niet toe. Het forum is populair op Google, die linkjes staan in een topic dat potentieel enorm actief is, dus de Google-score schiet omhoog.
Potverdepotvernogantoe.

Ach, ik kan ermee leven. Zou mij verbazen als dit topic, of de Google-verwijzing, een significant hogere omzet (via de site) zal opleveren.

Zo ja: well played. En indien daadwerkelijk zo bedoeld: wel een beetje jammer.
In druk verkeer, of bij regen en ander ontij, dan draag ik een helm.
Bij een rustige tocht over een jaagpad of ander rustig fietsbaantje, dan blijft de helm thuis.
Alien schreef:
Travelmaster schreef:Op die linkjes klik ik niet, ik geef antwoord op de vraag :lol: .
Doet er niet toe. Het forum is populair op Google, die linkjes staan in een topic dat potentieel enorm actief is, dus de Google-score schiet omhoog.
Gelukkig heb ik meteen als tegengewicht een goedkoper maar even geschikt alternatief geopperd. :twisted:
Alien schreef:
Carl schreef:Dit staat in Commercieel Nieuws omdat Hansbaak ons graag die fietshelmen uit de links wil verkopen, toch? Niet om een discussie te beginnen over wie wanneer een helm draagt, waarom wel of niet, en of een helmplicht wenselijk is, want die discussies staan allemaal al op het forum. Dat gaan we niet allemaal weer overdoen, mag ik hopen.
Dit staat op deze manier op het forum in de hoop (weer) een ellenlange discussie uit te lokken. Dat is goed voor de Google-score van Hans' website, vanwege al die linkjes in de openingspost. Hij post sowieso weinig anders dan links naar z'n winkel, maar dit is een wel heel sneaky manier om op de populariteit van het forum het eigen gewin te vergroten.
Inderdaad. De commerciele impact neemt wel toe de laatste tijd zeg, nu weer iemand die een stukje piepschuim voor een paar honderd euro wil slijten.
Topic gesloten. Reclame is gemaakt. Over helmen is al heel veel gediscussieerd.
En er mag meer over gediscussieerd worden, maar dan in een niet-commercieel topic.