Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 9 speed ketting op 8 speed cassette - Forum Wereldfietser

9 speed ketting op 8 speed cassette

Kun je een 9 speed ketting zonder problemen gebruiken op een 8 speed cassette?
Volgens de fietsenmaker gaat dat uitstekend.

De ruimte tussen de schalmen is 0,3 mm minder zijn 9 speed kettingwielen ook niet 0,3 mm dunner dan 8 speed kettingwielen?

Wie heeft ervaring??

Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik vraag me wel af wat het met koop of ruil te maken heeft? Het dunkt me dat dit prima onder de ingang 'fietstechniek' had gepast. (hetgeen je inmiddels ook al gedan hebt, maar dat zag ik pas later) Hoe het ook zij, de ketting past dan misschien tussen de kransen, maar je hebt denkt ik ook wat ruimte nodig om te schakelen. Maar als je fietsenmaker zegt dat het gaat, en hij zit zelf wel eens op een fiets, dan zal dat wel. In ieder geval heb je dan helemaal geen tolerantie meer in de afstelling van je derailleur. Verder: wat winnen we er precies mee afgezien van een mogelijke toegenomen levensduur van de ketting?
Hoi,
Zoals watje22 al zegt kan het alleen maar slechter gaan schakelen en 9-speed spul pleegt ook alleen maar duurder te zijn, dus waarom zou je het gaan proberen?
Leon