Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verstellen van stuurpen - Forum Wereldfietser

verstellen van stuurpen

hallo,

ik heb een vraag. ik heb thuis een perfecte mountainbike staan met voor- achtervering alleen is alles wat te laag afgesteld. nou weet ik dat er genoeg zadelpennen verkrijgbaar zijn dus dat is geen probleem. alleen staat naar mijn idee het stuur iets te laag. er zit nu een stuurpen op die vergelijkbaar is met de stuurpen van Pro LT Race 13 cm. zijn er manierwen om zo'n stuurpen te verlengen zodat hij ongeveer 5 cm hoger zit?

alsvast bedankt, jaap

Je schrijft niet wat voor stuurpen er op zit: traditioneel, of ahead (gaat de pen erin of er omheen)? Omdat het een full suspension fiets is vermoed ik dat het wel een ahead pen zal zijn, en dan is het inderdaad niet makkelijk, omdat de buis is afgezaagd waar hij is afgezaagd. Je hebt in principe drie mogelijkheden. De eerste is een stuurpen die schuin omhoog loopt (40 graden ipv 10 graden). De tweede is een riser bar, dwz een stuur dat zelf wat omhoog krult. Dat levert maximaal 5 cm op ten opzichte van een recht stuur, en omdat die sturen ook nog eens een beetje naar je toe gebogen zijn kan de comfortwinst groot zijn. De laatste oplossing (waar ik zelf een beetje ongelukkig mee ben) is een verlenger die je op de vork klemt, en waaromheen je dan weer op een hoger punt je stuurpen klemt. In principe is dit minder stijf en minder sterk.
Voor traditionele stuurpennen zijn er in principe vergelijkbare mogelijkheden, maar zul je wat harder op het web moeten zoeken om zo'n naar boven gebogen lange stuurpen te vinden.
veel succes, en aarzel niet door te vragen, ik heb het zelf ook net bij de hand gehad.
WIm