Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie BALI - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie BALI

Hallo!

Ik zoek info voor een fietstocht op Bali:

Wat zijn mooie routes (we hebben 3 weken de tijd)?

En heeft iemand ervaring met het huren van toerfietsen op Bali? Of kunnen we beter onze eigen toerfietsen meenemen in het vliegtuig?

Groet, Marieke
Hallo Marieke.
Neem is contact op met de AWOL. Of bezoek hun site.
Wij hebben enkele jaren geleden op Bali en Lombok gefietst met eigen fietsen.
Afgezien van de streek rondom Kuta is het prima fietsen.
Of je goede fietsen daar kunt huren weet ik niet
Fietsen huren weet ik ook niet. Fiets meenemen in het vliegtuig is afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij: http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/ ... age.php#kl
Wij hebben vorig jaar op Bali en Lombok gefietst. Wij hebben in reisgidsen bekeken wat we wilden zien en zijn min of meer kris kras Bali doorgefietst. Van Denpassar naar het noorden, via de kust richting het westen en via de zuidkust en deels midden door naar de oostkust alwaar wij naar Lombok zijn overgestoken (aanrader, wij vonden het leuker dan Bali) Ik maakte routes met de een goede kaart (stonden ook bezienswaardigheden op) en gebruikte mijn iphone om te navigeren. Ik gebruikte de app forevermaps, hiermee kan je makkelijk routes maken. Mocht je meer willen weten kan ik middels een pb met de kaart voor mn neus nog wat tips doorgeven.

Wij hadden onze eigen fietsen mee, erg blij mee. Wat ik heb gezien aan huurfietsen was rommel, ook niet geschikt om wat bagage op te vervoeren en als je de leuke weggetjes neemt zijn die doorgaans van slechte kwaliteit en was ik blij met een betrouwbare fiets. Wij vlogen met Garuda airways. Fietsen mochten gratis mee (wel van te voren laten vastleggen op de vlucht). Geen moment een onveilig gevoel gehad, bij bezienswaardigheden staat doorgaans bewaking / portiers die met alle liefde op je fiets passen. Een goed kettingslot hadden we wel mee
Gr. Mathijs
Global Duck schreef:Fietsen huren weet ik ook niet. Fiets meenemen in het vliegtuig is afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij: http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/ ... age.php#kl
Let op: dit is de stand van zaken in 2009. Zes jaar geleden dus!
Ondertussen zijn prijzen en regels veranderd. Zo schrijft Ryan Air nu echt een beschermende doos of tas voor.
Vraag altijd informatie bij de betreffende maatschappij. Print de voorwaarden uit en neem die mee.
Allen,

veel dank voor alle tips en antwoorden! Ik kan er erg goed mee uit de voeten. Eigen fiets meenemen heeft dus de voorkeur.

Ben wel nog steeds benieuwd of iemand een goede ervaring heeft met het huren van fietsen op Bali?

Groet, Marieke