Ik ben op zondag 10 mei 2015 in de trein van Kropswolde naar Groningen (vertrektijd 15.54 uur) door twee conducteurs aangesproken dat ik geen geldig vervoerbewijs bij me had. Ik begrijp er niets van. Mijn OV-chipkaart had ik wél bij me maar bleek niet meer te werken, gewoon ‘overleden’. Het inchecken lukte ook niet, want op de paal in Kropswolde stond: update bezig….
Op de heenweg ging het wel prima. Op de paal uitgecheckt en dan op de meegebrachte fiets naar de molen van Kolham, waar ik als molenaar ging draaien. Aangezien m’n horloge stuk was, heb ik het fietscomputertje, waar ook een klokje op staat, van mijn fiets afgehaald en hem in de zak gestoken, waarin ook de OV-chipkaart zat. Want ik moest op tijd komen bij de trein voor de terugreis.
Ik denk dat de ‘elektronica’ van het fietscomputertje mijn OV-chipkaart heeft gewist. Daar hadden de conducteurs geen boodschap aan en ik moest bovenop de ritprijs een boete van € 35,-- betalen, wat geschied is in de Arriva Store in Groningen.
Ik verwacht wel echter dat de OV-chipkaarten storingsvrij en stevig moeten zijn. Ik ben helaas mijn vertrouwen in de OV-chipkaart kwijt geraakt en ik wil die ook niet meer gebruiken. Ajuus, weg ermee. Gelukkig heb ik al een Arriva-abonnement van Baflo naar Groningen, die met het bekende rode kaartje. Voor andere lijnen koop ik wel voortaan een losse kaart of een e-ticket via internet.
Daarom bij deze een waarschuwing.
Op de heenweg ging het wel prima. Op de paal uitgecheckt en dan op de meegebrachte fiets naar de molen van Kolham, waar ik als molenaar ging draaien. Aangezien m’n horloge stuk was, heb ik het fietscomputertje, waar ook een klokje op staat, van mijn fiets afgehaald en hem in de zak gestoken, waarin ook de OV-chipkaart zat. Want ik moest op tijd komen bij de trein voor de terugreis.
Ik denk dat de ‘elektronica’ van het fietscomputertje mijn OV-chipkaart heeft gewist. Daar hadden de conducteurs geen boodschap aan en ik moest bovenop de ritprijs een boete van € 35,-- betalen, wat geschied is in de Arriva Store in Groningen.
Ik verwacht wel echter dat de OV-chipkaarten storingsvrij en stevig moeten zijn. Ik ben helaas mijn vertrouwen in de OV-chipkaart kwijt geraakt en ik wil die ook niet meer gebruiken. Ajuus, weg ermee. Gelukkig heb ik al een Arriva-abonnement van Baflo naar Groningen, die met het bekende rode kaartje. Voor andere lijnen koop ik wel voortaan een losse kaart of een e-ticket via internet.
Daarom bij deze een waarschuwing.