Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Turkije - Georgie - Azerbeidzjan - Forum Wereldfietser

Turkije - Georgie - Azerbeidzjan

Beste fietsers,

Ik ben een reis aan het plannen voor de komende zomer en een van de opties die ik overweeg is een reis van Trabzon (Turkije) naar Bakoe (Azerbeidzjan), via Georgië en Armenië. Graag zou willen weten hoe het zit met de grenzen tussen deze landen. Zijn die allemaal open? Ik meen te weten dat een aantal grensovergangen gesloten zijn (geweest)? Heeft iemand actuele informatie hierover?

Hartelijk dank.

Peter
Kijk eens op http://arctic-cycler.com
Matthew is hier onlangs doorheen gefietst.
Succes

Bernadette
Ik ben er in juli en augustus 2013 geweest. De grenzen Turkije-Georgië; Hopa-Batumi, Posof-Vale zijn gewoon open. Van Turkije direct Armenië in kan niet en zal voorlopig ook niet kunnen, net als van Armenië naar Azerbeidzjan of omgekeerd.
De grens Georgië-Azerbeidzjan is wel open.
Als je eerst door Armenië gaat fietsen en daarna door Azerbeidzjan kan je wel rekenen op wat vragen bij de grens van Azerbeidzjan. Ik kreeg al een heel verhoor omdat ik een wegenkaart van Armenië bij me had. Ga zeker niet naar Nagorno-Karabakh want dan kom je Azerbeidzjan niet meer in.
Het is politiek gezien een moeilijke regio maar de mensen en natuur zijn geweldig!
Dit lijkt me een heel goed plan!
Ik ben in augustus/september vorig jaar met de backpack langs de noordkust van Turkije ( langs o.a. Trabzon en Rize) naar Georgie gereisd en daarna naar Iran door Armenië. Zoals Jan zegt zijn de grensovergangen tussen Turkije en Georgië en tussen Georgie en Armenië open. Vorig jaar was een visum zelfs niet nodig maar een stempel op de grens voldeed.
Georgië is een fantastisch land. De bergen zijn heel mooi: vooral de middel en hogere delen zijn mooi, iets leger dan de alpen (grashellingen) maar het geheel is minstens zo indrukwekkend. De mensen zijn ook heel leuk en gastvrij en delen met veel plezier een glas wijn of drank (of een hele maaltijd) met een vreemdeling.
Armenië is ook een mooi land, wel wat droger dan het noorden van Georgië. Buiten de hoofdstad Yerevan is het ook behoorlijk arm. Als je oude kerken mooi vindt, is het wel een echte aanrader (net als Georgië), want het land staat hier vol mee.

Ik zou aanraden om een keuze te maken tussen Armenië of Azerbeidzjan omdat de grenzen tussenbeiden gesloten zijn en je daardoor dus weer terug naar Georgië (of Iran) moet om tussen deze twee landen te reizen.
Titaantje schreef:Dit lijkt me een heel goed plan!
Ik zou aanraden om een keuze te maken tussen Armenië of Azerbeidzjan omdat de grenzen tussenbeiden gesloten zijn en je daardoor dus weer terug naar Georgië (of Iran) moet om tussen deze twee landen te reizen.
Sterker, je hebt kans dat je met een Armeens stempel in je paspoort de grens bij Azerbeidzjan niet overkomt.

Geen idee of je al onderweg bent, of dat de reis er al opzit. Maar afgelopen juni heb ik twee grensposten tussen Georgië en Azerbeidzjan overgestoken, dit ging zonder enig probleem. Er staat een flinke rij voor de grens aan auto's, maar als fietser kan je hier rustig langsrijden tot vooraan het hek.
Hoi Peter,
Ook mijn plannen zijn om volgend jaar richting Bakoe.
Zo Lees ik de nodige documentatie betreffende route daar naar toe, wat je ook leest, rijd men door Georgie heen naar Azerbeidzjan. Op dit moment ben ik iemand aan het volgen die dezelfde route rijd die ik zelf ook op het oog heb. Het is Sjoerd Dijkstra uit Lochem. Zie
http://www.pindat.com/users/profile/sjoerdnijkampopreis
Hij is vanuit Lochem vertrokken naar Nieuw Zealand voor een jaar.

Mijn doel is om vanuit huis te vertrekken, deels de route van Limes en dan doorsteken richting Istanbul en dan vervolgens Trabzon enz.
Welke periode voor vertrek ben ik nog niet over uit. Misschien kunnen we iets samen op fietsen?

Ton