Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bevestiging fietspomp bovenbuis - Forum Wereldfietser

bevestiging fietspomp bovenbuis

Vandaag heb ik een 'topeak morph turbo' op de bovenbuis van mijn fiets bevestigd met de meegeleverde tie wraps. Echter komt de remkabel tegen deze tie wraps aan. Zijn er meer mensen die dit ook zo hebben, en kan dit kwaad?

Bedankt alvast voor het antwoord.
@unquendor - ik denk niet dat dat kwaad kan maar kun je de houder niet gewoon een stukje verschuiven zodat je er geen last van hebt. Of heb je kabels over de gehele bovenbuis?

Hoop dat ik ook een stukje mag afwijken van jouw vraag. Want ook ik heb een topeak turbo morph pomp. Heb hem nu bevestigd op de onderste bidon nokjes van de schuine voorbuis (of hoe heet dat ding) maar vroeg me af of er klemmen/ houders zijn waarmee ik hem op dezelfde gaatjes kan bevestigen als de bidonhouder zodat ze samen dezelfde gaatjes delen. Wie heeft er suggesties voor me. OF past een andere topeak houder gewoon op de morph oftewel de morph in een andere topeak houder :wink: ?

Heb nu onderstaande bevestiging:
Afbeelding

En zoek eigenlijk zo iets:
Afbeelding
unquendor schreef:Echter komt de remkabel tegen deze tie wraps aan. Zijn er meer mensen die dit ook zo hebben, en kan dit kwaad?
Het moet vreemd lopen als kabels of tie wraps doorslijten. Bovendien kun je het zien gebeuren. Ik zou het gewoon monteren en de eerste tijd opletten.
Misschien niet een antwoord dat helemaal aansluit op de vraag van de TS: ik heb de pomp ook en heb h'm in mijn Ortlieb achtertas. Past'ie mooi in.
Een pomp heb je niet zo vaak nodig, reden voor mij om h'm niet aan het frame te bevestigen. En ook minder snel last van pompdiefstal.

-Jan
Op vakantie inderdaad een goede oplossing maar zo zonder tassen vind ik aan het frame wel erg handig.
Topeak en ook Lezyne verkopen dat soort houdertjes los, 5-6 euro ex verzenden (BC). Je zult wel even moeten puzzelen welke mbt diameter het beste gaat passen.
Ik heb ook de pomp an het frame. Ik niet altijd mijn tas(sen) bij me.

ik heb een kleinere morph ( mini morph ) deze past net op mijn voorvorkvan de fiets.

De mini en road morph gebruiken dezelfde houder.

Op hun eigen foto komt de kabel ook tegen de houder.
Afbeelding
@gpsguido - aan die houder heb ik dus niets want dat doet hetzelfde als de houder die ik nu heb.

@Omegerrit - goede tip - zal eens gaan kijken of ik er met wat puzzelen uit ga komen.