Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor fietstocht van maastricht naar Mont Ventoux - Forum Wereldfietser

Tips voor fietstocht van maastricht naar Mont Ventoux

Hallo,

Ben van plan om van de zomer van Maastricht naar de mont Ventoux te gaan fietsen, dit is voor mij de 1e keer. Wil dit op de racefiets gaan doen met enkel een rugzak, wil gaan overnachten in hotels en chambre d hotes.
Zit alleen te dubben wat ik zoal mee moet nemen, heeft iemand hierover tips voor mij?
Zou het ook prettig vinden als mensen (goedkope) overnachtings adressen.

Ben van plan om er 9 a 10 dagen over te gaan doen.

Veen benieuwd naar jullie tips.
Martine Janssens uit Aarschot (nog verder) heeft dit vorig jaar met een (door mij) aangepaste cyclocross Ridley gedaan met Thule drager. Zoek even naar haar blog van de tocht van Betekom naar Ventoux.
Gaaf plan!
ben vorige zomer zo door de Pyreneeën getrokken.
Voordeel van slapen in hotels is dat je s avonds je wieleroutfit in de wastafel uit kan spoelen en het de volgende ochtend droog is om weer aan te doen :D

mijn tip? neem toch een dragertje of stuurtas.
Lang fietsen met een rugzak is, vooral in de zomer, geen pretje, vind ik.

Hoe wil je t gaan doen: lekker fietsen en als de benen stoppen met draaien een hotelletje zoeken of wil je van te voren boeken?
Ik raad je t eerste aan. Installeer de booking.com app op je telefoon om te kijken wat in de buurt vrij is en loop dan naar binnen. Dat kan, naar mijn ervaring, een stuk goedkoper uitpakken dan boeken via de app.

Je wilt net iets meer dan 100k per dag maken, wat doe je de rest van de tijd?
maw je zal ook burger kleding mee moeten nemen...?
Idd. misschien overbodig gezegd nog, maar je hebt van die bagagedragers die je aan je zadelpen kunt bevestigen, kunnen wel een paar kilo dragen, ik weet niet, 5kg. wel minimaal denk ik, als je geen 'oogjes' hebt voor 'echte' bagagedrager
en met een stuurtas erbij, kun je toch het één en ander aan gewicht meezeulen,
misschien een bidonhouder voor 1,5 literflessen bevestigen op de schuine onderbuis, kun je samen met nog 0,8 ltr bidon; 2,3 liter water in één keer meenemen op je frame.

Rugzak is idd, heel vervelend fietsen, tenzij superlicht.
Leuk idee, heel veel plezier gewenst!
Met een kleine rugzak is het prima te doen. Zelf fiets ik ook met mijn race zo lange afstanden. Qua bagage, tweede fietsbroek, tandenborstel, slippers, onderbroek, t-shirt, korte broek. Paspoort, telefoon, lader, creditkaart en natuurlijk een gps op het stuur. Aan het zadel tweebinnenbanden, CO2 pomp. Gaat lukken!!
henk huizenga schreef:Met een kleine rugzak is het prima te doen. Zelf fiets ik ook met mijn race zo lange afstanden. Qua bagage, tweede fietsbroek, tandenborstel, slippers, onderbroek, t-shirt, korte broek. Paspoort, telefoon, lader, creditkaart en natuurlijk een gps op het stuur. Aan het zadel tweebinnenbanden, CO2 pomp. Gaat lukken!!
Een rugzak in de Provence tijdens de zomer? Dat wordt zweten! Zou toch maar een zadeltas monteren. lekker je rug vrij. Gemakkelijk ook even achterom kijken.
Zou wel een zwembroek en een sporthanddoekje meenemen, om af een toe een verfrissende duik te kunnen nemen. De route kun je ook in je telefoon zetten
bedankt allemaal voor jullie tips, erg bruikbaar. Ik denk dat ik het toch maar met een rugzak ga proberen (tassen monteren wordt lastig ivm carbon frame).

Wellicht heeft iemand ook nog goeie tips voor overnachtingsadressen?