Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Great Divide, hoe krijgen we een fiets daar (zonder fietser) - Forum Wereldfietser

Great Divide, hoe krijgen we een fiets daar (zonder fietser)

Graag jullie advies over het volgende:
Mijn dochter is al in de VS (in Salt Lake City) Ik ga haar in mei bezoeken en neem mijn fiets mee (en alle kampeerspullen). We zijn wel ervaren vakantie fietsers (veel Europa maar ook wel daar buiten)maar hebben een vraag over het vervoer van de fiets(en) Graag tips welke maatschappij jullie zouden adviseren.
Daarnaast een ingewikkeldere vraag: Een extra fiets mee (zonder persoon) hoe zouden jullie adviseren deze fiets in de VS te krijgen?
op de beurs hoorde ik een verhaal over een containerboot waar men mee terug was gekomen van een lange tocht in Zuid Amerika. Is dat een optie en waar vinden we een maatschappij die daarvoor in is. (alleen de fiets(en) ) vliegen ivm tijd winst.
We gaan een stuk van de GD fietsen van zuid naar noord en ook binnen de VS reizen met fiets is nog een vraagstukje....
waar we beginnen en eindigen laten we afhangen van weer en slenheid van onze reis, dat is de vrijheid die je niet moet beperken door je strak vast te leggen....
Graag zie ik jullie tips, advies en ideen tegemoet. aAvast veel dank
evelineb schreef:op de beurs hoorde ik een verhaal over een containerboot waar men mee terug was gekomen van een lange tocht in Zuid Amerika.
Je zoekterm is freighter cruise.

Veel succes met de voorbereidingen,

Carl
Dit is een voorbeeld van wat klm rekent
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
Bedoel je een extra 2e fiets mee in het vkuegtuig? bij klm zou dat moeten kunnen; jemag ook 2 extra koffers meenemen voor € 325. (voor je fiets komt daar dus € 125 enkele reis bij. Wellicht een idee een 2e hands in SLC kopen en weer ergens verkopen?)
er vliegen vele maatschappijen op de usa en/of rechtstreeks op SLC. voorwaarden en tarieven verschillen per maatschappij. Denk tarief; reserveren of niet; afmetingen; al dan niet een verplichte fietsdoos.
Klm en Delta: delta voert veel vluchten uit voor KLM.

Fiets en vluegtuig forum
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewforum.php?f=26


walter.
dank voor de suggesties. Ja we kijken nu naar een fiets in de USA.....kosten afweging tov zeker weten wat we nu hebben,

nieuwe ideeen welkom
groet eveline