Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slovenie met baby - Forum Wereldfietser

Slovenie met baby

Deze zomer gaan wij 3 weken fietsen in Slovenie met onze zoon van 1 jaar oud. We zouden graag door de Julian Alpen fietsen in het Triglav National Park. Heeft iemand dit gefietst? En is dit mogelijk met een fietskar? En welke richting is het beste?
We willen eigenlijk graag de 206 van Bovec naar Karnjska Gora fietsen, maar dit schijnt een zwaar hoogteprofiel te hebben. Het hoeft niet makkelijk te zijn, maar moet wel mogelijk zijn.
Heeft iemand ervaring met wild kamperen?
En zijn er nog andere aanraders in Slovenie?

Groet,
Tim & Eva
Dag Tim & Eva,

wij hebben in 2006 in Slovenië gefietst, met kind in een fietskar. Het hangt natuurlijk van je eigen conditie en je materiaal af of je met de fietskar de bergen op komt. Ik vond het behoorlijk heftig in ieder geval. Onderschat het afdalen niet. Met 50km/uur naar beneden vond ik geen lolletje met de fietskar.
Maar Slovenië is wel fantastisch!!
Je vindt hier ons reisverslag: http://opfietsvakantie.nl/index.php/in- ... venie-2006

Heb je vragen, laat het vooral weten.

Groet, Sandra
Doorzoek het forum even op Slovenië daar wordt toch regelmatig wat over bericht, Wat de 206 betreft, alles kan, ik zou het vanuit Bovec alleen niet doen, en andersom trouwens ook niet met een aanhanger, tenzij je hele goede remmen hebt. Dan beter de 203, de SS54 en bij Tarvisio de voormalige spoorlijn naar Kranjska Gora pakken.
Hoi Tim & Eva,
Als je vanuit Bovec wil vertrekken, zou ik inderdaad eerder via Tarvisio gaan, zoals Peter al aangaf. Met een kind in een aanhanger en bepakking zou ik de 206 te veel van het goede vinden. Je zou er ook voor kunnen kiezen vanuit Kranjska Gora richting Mojstrana/Radovljica te fietsen en vervolgens richting Bled/Bohinjsko jezero. Ook erg mooi en volgens mij beter geschikt voor fietsen met kind in aanhanger.
Verder zijn er talloze mooie rivieren in het land waar langs het leuk fietsen is (Sava/Drava/Krka etc). Leuke steden vond ik, naast Ljubljana, vooral Ptuj, Maribor en Novo mesto.
Op de landeninformatie pagina staat nog meer info.
Alvast veel fietsplezier gewenst; het is een prachtig land!
Dirk
Hoi Tim en Eva,

Ook wij hebben met onze zoon in de fietskar door Slovenië gefietst. Niet over de weg die je noemt, maar een andere route. Zie hier ons reisverslag:[url]http://claarenjoanne.blogspot.nl/2012/0 ... venie.html[/url]

Je kunt ook met je kind in de kar veel fietsen, het wordt vooral zwaarder voor jezelf. Of die route lukt hangt dus van je eigen benen af... Fietsen met een fietskar voelde voor mij in het begin alsof iemand heel hard aan mijn bagagerek zat te trekken. Hoe steiler de weg hoe zwaarder het wordt en je bent het dus eerder zat dan zonder kar. Ik vond het tot zo'n 5 tot 8 procent nog wel leuk, maar daarna niet meer. Ook moet je er rekening mee houden dat je minder afstand per dag aflegt met een kind. Je hebt dus sneller een overnachtingsplek nodig. Wij deden meestal zo'n 50 km per dag, zodat je halve dag kon fietsen en halve dag kon spelen.

Ik merkte trouwens dat het met kind heel fijn is om een bestaande route met een routeboekje te fietsen (dat deden we daarvoor eigenlijk nooit). Je weet dan waar je aan toe bent, hoeft niet stil te staan om te beslissen (dan wordt die kleine elke keer wakker) en weet vaak hoe steil het wordt en waar voorzieningen zijn.

Veel plezier,
Claar
TimenEva schreef:Deze zomer gaan wij 3 weken fietsen in Slovenie met onze zoon van 1 jaar oud. We zouden graag door de Julian Alpen fietsen in het Triglav National Park. Heeft iemand dit gefietst? En is dit mogelijk met een fietskar? En welke richting is het beste?
We willen eigenlijk graag de 206 van Bovec naar Karnjska Gora fietsen, maar dit schijnt een zwaar hoogteprofiel te hebben. Het hoeft niet makkelijk te zijn, maar moet wel mogelijk zijn.
Heeft iemand ervaring met wild kamperen?
En zijn er nog andere aanraders in Slovenie?

Groet,
Tim & Eva
Hoe hou je een kind tevreden in de kar? Ze beginnen op die leeftijd zelf mobieler te worden; los lopen bijvoorbeeld. Tot 1jaar in voorzitje uren gereden met 14 maanden 'uit' en willen lopen. Dan is 10 km tot huis erg lang kan ik je zeggen. Ze veranderen van de ene op de andere dag.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! We gaan ermee aan de slag.

Groeten,

Tim en Eva