Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welk binnenband op buitenband 700x28c - Forum Wereldfietser

welk binnenband op buitenband 700x28c

Morgen ga ik nieuwe bandjes halen. Het worden vittoria randonneurs, 700x28c. Op een forum lees ik dat deze banden moeilijk(er) op de velg te monteren zijn. Sommigen gebruiken een binnenband van een maatje minder (bv. 700 -19"-26"). Waarschijnlijk omdat er zo minder kans is de binnenband te beschadigen bij het monteren. Is dit een goed idee? Zijn er geen nadelen?
Ja, de binnenband wordt te sterk opgerekt met als nadelen meer luchtverlies, grotere kans op scheuren etc.
Advies voor de binnenband: Schwalbe SV 15 is geschikt voor 28-622, maar past ook nog in een 25-630 band: 105 gr; SV 16 is op zich ook geschikt, maar heeft meer massa (135gr).
dank voor de info.
Hierbij mijn prille ervaringen over de band:

zoals verwacht is de band iets moeilijker te monteren. In elk geval waren de "lepels" nodig.
De werkelijke breedte is geen 28 maar 26 mm. Maar dat had ik al op internet gelezen.
'k heb de indruk dat het een band is met weinig weerstand (toch minder weerstand dan mijn vorige)
Nu maar hopen dat ze (even) lang mee gaan. :lol: