Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapplaats in/of rond Amsterdam - Forum Wereldfietser

Slaapplaats in/of rond Amsterdam

Hallo,

Binnen twee maand vertrekken we op fietsreis: Belgi?-Azi?. Volgende week is het onze generale repititie en komen we (drie belgische meisjes) een weekje bij jullie noorderburen fietsen. Ons plan is om in de loop van volgende week een bezoekje te brengen aan Amsterdam. Daarom zijn we op zoek naar een goedkope slaapplaats in of rond Amsterdam waar we met gerust hart onze fietsen kunnen achterlaten om van daaruit de stad te bezoeken
Weet je een leuk plaatsje (of heb je plaats in je achtertuin :D ) laat het ons weten!

Alvast bedankt,

Anke, Hilde en Kristien

dag dames,

een plaats in de achtertuin kan ik jullie niet bieden (die heb ik nl niet ;)), maar wel een camping die behoorlijk in de buurt van de stad ligt en (naar mijn idee) ook redelijk betaalbaar is ([edit]oei, even verkeerd gekeken, toch best aan de prijs wel als je kosten pp meerekend[/edit]. neem eens een kijkje bij http://www.campingzeeburg.nl/ gelegen op een soort eilandje tussen amsterdam-rijnkanaal en het ij in. groot voordeel is dat de camping een paar minuten lopen van het eindpunt van de tram ligt, daarmee ben je in een minuut of 20 in het centrum.
mocht je wat meer buiten de stad willen dan zou ik eens kijken of je in waterland (polder gebied ten noorden van de stad, erg mooi) iets weet te vinden. prachtig mooie rustige dorpjes, maar wel wat verder buiten de stad en moeilijker te bereiken met het ov. weet zo een twee drie niet of daar ergens campings in de buurt zijn, maar je zou kunnen oevrwegen (als je dat durft) eens te vragen of je bij iemand in de tuin of het weiland mag gaan staan.

voor fietsroute de stad in kan je het beste ofwel de amstel volgen (via ouderkerk aan de amstel de rivier blijven volgen en je komt vanzelf heerlijk rustig fietsend in het centrum van de stad uit; neem vanaf ouderkerk de linker oever; steek in amsterdam bij de eerste brug over naar de andere kant. net voor het amstelhotel (heel chic en duur gebouw, na ong 1.5km) sla je rechstaf en rijd je rechtdoor richting zeeburg (ong 3km). je komt dan bij grote brug uit (schellingwouderbrug), vanaf daar kun je naar waterland en halverwege de brug vind je ook de camping (hoe je daar precies moet komen weet ik niet, maar vind je vast op de website wel terug)
een andere optie is om vanuit de richting weesp evenwijdig aan de linkeroever van het amsterdam-rijnkanaal te rijden; helemaal aan het einde kom je dan eveneens bij de schellingwouderbrug over, ook dan er overheen op de naar de camping (of waterland)

veel plezier en wie weet tot onderweg naar azie (hebben jullie ook een website? ben wel benieuwd naar jullie route enzo)

groetjes,


Eelco

he dames,

ik heb wel plaats in mijn achtertuin... ik heb een heel park waar ik woon zeg maar... op het gras is echt wel plaats voor een tent hoor... maar dan moet je me wel even laten weten of je komt. ik weet niet of het een bezwaar is, maar ik woon in santpoort zuid op vijf minuten afstand van het station waar een rechtstreekse sprinter naar amsterdam toe gaat...

groetjes nathalie

Dag Nathalie,

Bedankt voor je reactie!

We vertrekken nu richting Nederland. Het zou leuk zijn moesten we bij jou een nacht onze tent kunnen zetten. Normaal gezien zullen we er rond woensdag zijn.

We zullen onderweg ons e-mailadres checken: traptrippers@yahoo.com

Stuur jij ons je verdere gegevens door?

Bedankt!

Groetjes,
Anke, Hilde en Kristien.