Additionally, paste this code immediately after the opening tag: msr dragonfly besteld - Forum Wereldfietser

msr dragonfly besteld

Hey iedereen,

Ik heb weer kosten gemaakt hihi

Heb de msr dragonfly besteld,na het vele lezen over alle stoven twijfelde ik tussen de wisperlite international of de dragonfly.
Voor mij gaf de doorslag dat je de vlam kan regelen en heb in vele topics toch terug gevonden dat hij iets steviger zou zijn en rapper het water aan het koken kan brengen...
Het lawaai neem ik er dan maar bij....
Ik ben benieuwd wanneer hij aankomt en dan zal ik hem testen op mijn vrachtwagen en mijn ervaring hier neerschrijven....

Afbeelding
Goede keuze. Niet alleen krachtig maar ook veelzijdig. Al vele jaren een tevreden gebruiker.

Was pas nog in Spanje en met het spul dat ze daar in de supermarkt verkopen deed de Dragonfly het prima. Andere fietsers die de Whisperlite hadden kregen de brander er niet mee aan de praat. Heb in het verleden ook al barbeque aansteek vloeistof gebruikt (volgens mij een soort kerosine) en ook dat werkt prima.

Wel regelmatig schoon branden met een wasbenzine of Coleman-fuel, anders gaat op de lange duur de boel verstopt zitten.
CorneK schreef:Goede keuze. Niet alleen krachtig maar ook veelzijdig. Al vele jaren een tevreden gebruiker.

Was pas nog in Spanje en met het spul dat ze daar in de supermarkt verkopen deed de Dragonfly het prima. Andere fietsers die de Whisperlite hadden kregen de brander er niet mee aan de praat. Heb in het verleden ook al barbeque aansteek vloeistof gebruikt (volgens mij een soort kerosine) en ook dat werkt prima.

Wel regelmatig schoon branden met een wasbenzine of Coleman-fuel, anders gaat op de lange duur de boel verstopt zitten.
Ja heb het er echt opstaan om hem uit te proberen.....
Prima ding, veelvuldig gebruikt! Zowel op fietsvakanties als op trektochten in de bergen. In de bergen in Italië kapte hij er ineens mee, maar hij zit zo eenvoudig in elkaar dat je hem bijna zonder gereedschap uit elkaar kunt halen om te servicen. Ik ben er nooit achtergekomen wat het nou was maar afgelopen zomer in Engeland deed-ie het gewoon prima. Kan zijn dat de benzine die ik gebruikte al wat ouder was. In Engeland wasbenzine gekocht (white spirit dacht ik), en dat brandde prima.
Herrie? Dat merk je pas als je hem weer uitzet:).
Heb nu ook de jack wolfskin gossamer tent en the therm-a-rest trail pro large en een degelijke hoofdlamp gekocht,alles staat afgebeeld op mijn website onder tabblad "paklijst" Ik kijk al uit naar het test weekendje....
Je hoofdlamp intrigeert me: waarvoor is de USB-aaansluiting. Om 'm op te laden? Zitten er geen gewone batterijen in?

Beetje off-topic, besef ik.
Travelmaster schreef:Je hoofdlamp intrigeert me: waarvoor is de USB-aaansluiting. Om 'm op te laden? Zitten er geen gewone batterijen in?

Beetje off-topic, besef ik.
ja inderdaad dat is voor de batterij,nu kan ik hem in auto laden, op netstroom, aan een computer...dit lijkt mij iets handiger dan altijd met reserve batterijen te werken.
En hoe lang gaat-ie mee dan, op één lading...? Ik werk nog altijd met drie van die AAA-batterijtjes (drie... altijd onhandig, twee of vier is makkelijker).
Travelmaster schreef:En hoe lang gaat-ie mee dan, op één lading...? Ik werk nog altijd met drie van die AAA-batterijtjes (drie... altijd onhandig, twee of vier is makkelijker).
Ja dat was ik ook aan het denken, en ik ga op lange eenzame afstanden geen winkels tegen komen en dan ga je net zien dat je batterijen leeg zijn....

Hier de informatie......



Productinformatie


De Tikka RXP van Petzl is een compacte, krachtige oplaadbare hoofdlamp en is de nieuwste aanwinst in de bekende Tikka-serie. Voorzien van Petzl's unieke Reactive Lighting Technology, waarbij de lichtsterkte en -bundel zich automatisch aanpassen aan de omgeving. Dat betekent dat wanneer je in complete duisternis loopt de lichtsterkte bijvoorbeeld maximaal is om ver weg te kunnen zien, maar zodra er een licht vlak - zoals een kaart - voor wordt gehouden, dimt de lamp direct om verblinding te voorkomen.

Daarnaast wordt de lichtsterkte geoptimaliseerd voor de ingestelde brandduur. De brede, gefocuste of gecombineerde lichtbundel schijnt op manier die aangepast kan worden aan de situatie, van dichtbij tot ver weg (van 7 tot 215 lumen, van 2 tot 110 meter). De drie beschikbare lichtniveaus zijn: Max. Power, hier wordt een maximale output van 215 lumen gegenereerd met een minimale brandduur van 2½ uur, Standard Power, hier is de output maximaal 160 lumen en de brandduur minimaal 5 uur, en Max. Autonomy waarbij de output maximaal 80 lumen is en de brandduur minimaal 10 uur. De oplaadbare lithium-ion accu met USB-aansluiting is geschikt voor regelmatig gebruik.

Het is ook mogelijk om de de Tikka RXP op continu in te stellen. Dit gaat ten koste van de geoptimaliseerde brandduur maar is beschikbaar in modi van 150, 100 en 45 lumen. Een rode LED is ideaal voor noodgebruik of als je je nachtzicht wilt behouden.

Er is één knop voor de lichtmodus (Reactive Lighting of continu), en een tweede om één van de drie lichtniveaus te selecteren (max, standaard of max. autonoom). Tevens voorzien van een blokkering om onbedoelde inschakeling te voorkomen.

De hoofdband is zeer comfortabel en houdt de hoofdlamp stevig op zijn plek. Dat maakt de Tikka RXP bij uitstek geschikt voor dynamische activiteiten als trailrunnen en hardlopen, maar natuurlijk ook voor bergbeklimmen of trektochten

Product kenmerken
◦Gewicht: 115 gram
◦Accu: 1800 mAh li-ion
◦Oplaadtijd: 4½ uur
◦Waterbestendigheid: IPX4 (waterafstotend)
◦Reactive Lighting (Max Autonomy): ◦Lichtsterkte: 7-80 lumen
◦Afstand: 2-70 meter
◦Brandduur: minimaal 10 uur

◦Reactive Lighting (Standard): ◦Lichtsterkte: 7-160 lumen
◦Afstand: 2-90 meter
◦Brandduur: minimaal 5 uur

◦Reactive Lighting (Max Power): ◦Lichtsterkte: 7-215 lumen
◦Afstand: 2-110 meter
◦Brandduur: minimaal 2½ uur

◦Constant Lighting: ◦Lichtsterkte: 45, 100 of 150 lumen
◦Afstand: 25, 75 of 100 meter
◦Brandduur: 10, 5 of 2½ uur

◦Red LED: ◦Brandduur: 30 of 90 uur

◦Verstelbare, elastische hoofdband
◦Twee bedienknoppen en vergrendeling
◦Oplaadbaar via USB
◦Via het programma OS by Petzl zijn de verschillende lichtmodi aan te passen aan de eigen voorkeur





Gr Pieter