Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputer instellen ? - Forum Wereldfietser

Fietscomputer instellen ?

ik heb de wiel omtrek maat nodig van mijn MTB, als ik van af de ventiel een wiel omslag maak zit ik op 210cm. de gegevens van de banden zijn zx24 559x19 606 17-TS schwalbe racing ralph. maar als ik de fiets computer aan zet komt er te staan C1-2124 en kan dus niet 210cm invoeren,ik snap er niets van ?
sjony schreef:ik heb de wiel omtrek maat nodig van mijn MTB, als ik van af de ventiel een wiel omslag maak zit ik op 210cm. de gegevens van de banden zijn zx24 559x19 606 17-TS schwalbe racing ralph. maar als ik de fiets computer aan zet komt er te staan C1-2124 en kan dus niet 210cm invoeren,ik snap er niets van ?
Misschien handig om even te vertellen wat voor fietscomputer je hebt, en waarom je de gemeten waarde niet kunt invoeren?

Groeten,

Carl
Ik zou 2100 invoeren. Ik gok dat de bandenmaat in millimeters moet worden ingevoerd. :-)
PeterGM schreef:Ik zou 2100 invoeren. Ik gok dat de bandenmaat in millimeters moet worden ingevoerd. :-)
ja dat klopt, het moet in millimeters ingevoerd worden, ik denk dat je gelijkt hebt.

ik vind deze informatie over fietscomputers

http://www.kieskeurig.nl/fietscomputer/informatie

de fietscomputer is van de merk Tronic

Wie kan mij helpen aan een handleiding weet niet wat ik instel zonder handleiding

Afbeelding

Dit is de handleiding maar niet in he Nederlands en snap er niets van
Afbeelding
sjony schreef:ik snap er niets van ?
Wat zegt de gebruiksaanwijzing?

Renaat
sjony schreef:de fietscomputer is van de merk Tronic

Wie kan mij helpen aan een handleiding weet niet wat ik instel zonder handleiding
Type is ook van belang.
Kijk eens of hij hier tussen staat.

http://www.gebruikershandleiding.com/me ... iding.html
Je kunt ook even langs gaan bij de fietsenwinkel waar je die computer hebt gekocht. :idea:
Wat ik graag wil weten waar staan de afkortingen voor waar ik een vraag teken bij heb gezet

SPD voor snelheid
ODO Kilometerteller
CLK Klok
AVS :?:
DTS :?:
CAL :?:
L:130 :?:
H:100 :?:
:roll:

Waar kan ik Gewicht en leeftijd invullen :?:
Sjony,

er zijn hier zonder twijfel mensen die je willen helpen, maar je maakt het zelf wel erg moeilijk.

Buiten de mogelijkheid om even langs de winkel te gaan waar je de computer hebt gekocht zou een leesbare afbeelding van de gebruiksaanwijzingen (een scan) of het opgegeven van het type computer al veel helpen. Ook een betere uitleg over in welke stap je op problemen stuit zou al helpen.

Door vragen onbeantwoord te laten maak je het erg moeilijk. Ook kan het gebruik van google (gebruiksaanwijzing + type computer) je mogelijk wijzer maken. (Als je Engels beheerst, best in het Engels.) Heb je dat al geprobeerd?

Wat ik graag wil weten waar staan de afkortingen voor waar ik een vraag teken bij heb gezet

Normaal:
AVS : gemiddelde snelheid
DTS : Ritafstand (ODO is de totale afstand geregistreerd met die fietscomputer)
CAL : Gebruikte calorieën voor die rit.

Renaat
ik vraag mij alleen af waar de L en H voor staat meestal moet je je gewicht en leeftijd invullen, ik heb de handleiding niet meer en hij was 4 jaar geleden bij de Lidel te koop heb hem toen gekregen van mijn broer

adjust de aria Alta (H)
adjus de balja (L)
Deze handleiding kon ik alleen nog vinden in het Spaans op internet

Afbeelding
Klik op de foto voor vergroting
sjony schreef:ik vraag mij alleen af waar de L en H voor staat meestal moet je je gewicht en leeftijd invullen
Geef vooral geen gevolg aan de suggesties van Renaat.

Anyway. Zit er een hartslagmeter aan dat ding gekoppeld? Misschien betreft het dan een minimum- en maximumregistratie.
Travelmaster schreef:
sjony schreef:ik vraag mij alleen af waar de L en H voor staat meestal moet je je gewicht en leeftijd invullen
Geef vooral geen gevolg aan de suggesties van Renaat.

Anyway. Zit er een hartslagmeter aan dat ding gekoppeld? Misschien betreft het dan een minimum- en maximumregistratie.
Hoe stel je zo iets in dan welke waarde?
en waar vul je de leeftijd en gewicht in welke afkortingen staan hier voor. ik kan alleen maar info geven die ik weet of kan vinden via google
Uit je antwoord moet ik maar weer gokken of er inderdaad een hartslagmeter aan gekoppeld zit. Indien ja, zul je ook wel een borstband hebben. Je hoeft er verder niks aan in te stellen, vermoed ik.
sjony schreef:ik kan alleen maar info geven die ik weet of kan vinden via google
Begin nu eens met een poging te doen alle vragen die vanaf het begin in dit topic zijn gesteld te pogen te beantwoorden. Als je dat niet doet, dan geef ik het op (en neen, dat heb je nog niet gedaan).

Renaat
De L: en de H: zijn voor het instellen van de hartslag meter

Als richtlijn voor je maximum hartslag kan je aanhouden: 220 (mannen) of 224 (vrouwen) minus je leeftijd. Ben je dus een man van 29, dan is je maximumhartslag ongeveer 220 - 29 = 191. Een vrouw van dezelfde leeftijd zou dan een maximum van 224 - 29 = 195 slagen per minuut hebben. Stel nu dat je rusthartslag 60 slagen per minuut is. Je bereik is dan (als man) 191 - 60 = 131 slagen.

ik weet alleen dat het een Tronic fiets computer is en er staat niet op welke type het is om dat er veder geen type nummer opstaat :?:

ik weet niet waar voor de getal in de rode vierkant voor is, dus wat je hier instelt ?
Afbeelding
sjony schreef:De L: en de H: zijn voor het instellen van de hartslag meter

Als richtlijn voor je maximum hartslag kan je aanhouden: 220 (mannen) of 224 (vrouwen) minus je leeftijd. Ben je dus een man van 29, dan is je maximumhartslag ongeveer 220 - 29 = 191. Een vrouw van dezelfde leeftijd zou dan een maximum van 224 - 29 = 195 slagen per minuut hebben. Stel nu dat je rusthartslag 60 slagen per minuut is. Je bereik is dan (als man) 191 - 60 = 131 slagen.

ik weet alleen dat het een Tronic fiets computer is en er staat niet op welke type het is om dat er veder geen type nummer opstaat :?:
Heb je überhaupt een borstband?
het mooie van een hartslagmeter is dat je kan meten en dus geen willekeurige richtlijn hoeft aan te houden die 9 van de 10 keer niet klopt...
Als iets persoonlijk is is het wel je hartslag.

ik ben man, 27. Max hr. 210 (ja is hoog ik weet het) en net na het wakker worden hr. 40.

Staat er ook niets aan de binnenkant, bijv bij de batterij?
Anders zou ik bij de LBS gewoon een goede/nieuwe kopen.
Kost misschien een 10-tje en heb je een nederlandse handleiding plus een iemand die 'm voor je in kan stellen...
mogelijke reden dat je niet 2100mm in kan voeren kan zijn omdat je alleen uit een aantal standaard waarden kan kiezen:
http://www.boards.ie/vbulletin/showthre ... 2054940881
Afbeelding

google op tronic bike station voor meer info.

edit:
sjony schreef: ik weet niet waar voor de getal in de rode vierkant voor is, dus wat je hier instelt ?
Afbeelding
Ik denk om de afstand voor je onderhoud-interval in te stellen. (voorzover dat nuttig is)

Post anders eens die volledige spaanse handleiding, op een leesbare manier, mogelijk komen anderen er wel uit...
ik zou dat wel willen maar ik kon alleen deze onduidelijke handleiding in het Spaans vinden, hier een overzicht van wat ik heb kunnen vertalen en instellen
Afbeelding
Klik op de foto voor vergroting

afstand voor je onderhoud-interval in te stellen. wat houd dat in wanneer je fiets een grote beurt moet hebben bij de fietsenmaker ?
sjony schreef: ik weet niet waar voor de getal in de rode vierkant voor is, dus wat je hier instelt ?
Afbeelding
Ik denk om de afstand voor je onderhoud-interval in te stellen. (voorzover dat nuttig is)

Klopt, althans dat zegt de handleiding :-). Als je idd de handleiding in leesbare resolutie even linkt, ik neem aan dat hier een ruim aanbod is aan mensen die Spaans kunnen lezen, als ik sommige footers zie vermoed ik dat zelfs Japans geen probleem vormt :-).

edit: je spaans gaat er al op vooruit ;-)
Dan zijn nu al mijn vragen beantwoord en heb ik dank zij jullie hem goed kunnen instellen, ik wil jullie allemaal daar om bedanken voor jullie hulp ik zou niet weten wat er nog vertaald moet worden de handleiding die ik via internet vont was een slechte scan in het Spaans en ik kan veder ook geen betere vinden heb zelf geen handleiding van deze fietscomputer.

Nog even leuk om te Delen :
AfkortingBetekenis

AVG Gemiddelde snelheid
CLK Klok
CUR Huidige snelheid
MAX Maximumsnelheid
ODO Kilometerteller
TME rijtijd
TRP Ritafstand
SPD voor snelheid
AVS gemiddelde snelheid
DTS Ritafstand (ODO is de totale afstand geregistreerd met die fietscomputer)
CAL Gebruikte calorieën voor die rit.

Waar staat de afkorting voor
TM :?:
MXS :?:
DST :?:

Als je de fiets computer aan zet gaat hij op een gegeven moment in een demo mode :?: