Is er documentatie of heeft er iemand ervaring om met een ligfiets Trike (2wielen voor en 1 wiel achter) Engeland van noord naar zuid te fietsen en daarna Europa door te fietsen naar Turkije. Ik ben alleen maar naar Santiago de Compostella gefietst met een tandem en vorig jaar naar Toscana met een sportfiets. Nu wil ik met een Trike Engeland doorfietsen van Schotland naar Liverpool, Londen en de westkust en dan naar Dover en daar met de veerboot over.
Ik lees graag reisverhalen op CGOAB. Als je de Engelse taal machtig bent kun je daar diverse journalen van driewielige-ligfietsers terugvinden, en met gericht zoeken (trike & united kingdom) ben ik vrij zeker dat je iets vindt. Die site kende je al, of niet? Als voorbeeld: deze man was bijna 10 jaar geleden al op een driewieler onderweg. Jij rijdt op zo'n type fiets? Dat is gaaf, zo eentje wil ik zeker eens uitproberen. Lijkt me best wel relaxt en ook stabiel.
Of lees ik je bericht niet helemaal goed, en zoek je specifiek ervaringen op een trike onderweg in het Verenigd Koninkrijk? Misschien heb je dan iets aan dit korte verhaal (ook CGOAB, voorbeeld, zelf verder zoeken).
Ik heb zelf al eens wat onderzocht omdat ik een variant op de LEJoG wil ondernemen (waar ik nog niet aan toekwam). Ik las dat korte steile hellingen veelvuldig voorkomen, maar kan niet uit eigen ervaring berichten.
Misschien kun je wat specifieker zeggen wat voor soort ervaring je zoekt. Gaat het om de hellingen, hoe je een fiets meeneemt op de veerboot, welke paktassen, hoeveel kun je meenemen, hoe zorg je ervoor dat je in het verkeer zichtbaar bent, of ..., of ... Het is mij namelijk niet duidelijk of je een absolute beginner bent op de ligtrike, of dat je toch al ruime ervaring hebt, en vooral informatie zoekt over de route.
Op welk soort fiets zien we je na deze tocht?