Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstool - Forum Wereldfietser

fietstool

Een voor mij onmisbaar ding als ik erop uit ga is een fietstool, ik heb er nu een van author maar die mist steeksleutels die los kunnen. Ik vind het prettig om gewoon alles in 1 toolt te hebben i.p.v. met een halve gereedschapskist opweg te gaan. Vandaar dat ik opzoek ben naar een andere fietstool.
Ik heb wel wat complete tools gezien van o.a. sks, topeak, parktool enz. Heeft iemand ervaring met deze of andere tools welke zijn duurzaam en waar moet ik op letten.

Gr. Jurryt

Hoi,

Wij gebruiken de Topeak Alien. Nahja, gelukkig hebben we deze onderweg nog niet echt veel hoeven aan te spreken!
Je kunt de tool in 2-en splitsen, dat maakt het gebruik wat makkelijker, echt super houvast heb je echter niet hoor, daar is 'ie te klein voor!

Groetjes,
El & El

hoi jurryt,

ik gebruik ook al een aantal jaar een topeak, maar ik ben juist veel meer geneigd terug te gaan naar 'de halve gereedschapskist' waar jij het over hebt. waarom? ik merk dat ik vaak wanneer ik iets wil repareren/aanpassen/bijstellen ik er met mijn topeak vaak niet goed bij kan of niet goed of niet goed genoeg kracht kan kan zetten. liever een paar losse imbusjes en wat steeksleutels dan een tool die dan wel een stuk kleiner en lichter is, maar waarmee ik toch niks kan is dan mijn gedachte..

groet,


eelco

Topeak en Parktool maken zeer goede tools. Maar houd er rekening mee dat je voor je hydraulische remmen een los steeksleuteltje nummer 8 nodig hebt. En die zit op geen enkele tool. (als ik het mis heb, hoor ik dat graag) En jammer dat er geen tooltje is met een NBTII

Eric Schuijt schreef:Topeak en Parktool maken zeer goede tools. Maar houd er rekening mee dat je voor je hydraulische remmen een los steeksleuteltje nummer 8 nodig hebt. En die zit op geen enkele tool. (als ik het mis heb, hoor ik dat graag) En jammer dat er geen tooltje is met een NBTII
Klopt helemaal wat Eric schrijft.
Bij mijn topeak tool heb ik een kleine inkeping gemaakt op ringsleutelje 8 waardoor de kabel er net tussendoor gaat. Werkt perfect.
Groet,
Marco

Als ik het goed gelezen heb zit er op de nieuwe topeak alien een 8mm steeksleutel voor Magura remmen. Eigenlijk wel een voorwaarde dat ik ook aan mn remmen kan klooien als het nodig is.

Jurryt

De Crank Brothers Multi 17 en Multi 19 hebben beide een steeksleuteltje 8 en 10.

Ik twijfel nog tussen de topeak alien 2 en sks ct worx iemand ervaring met sks tools? De sks is wel 10 euro goedkoper.
En als ik dan toch bezig ben, een klein pompje is de topeak mountain morph iets? lijkt mij een ideaal pompje als ik dat zo zie.

Jurryt

Die pomp is ideaal. Ik heb 'em nog maar een jaartje, dus nog geen inschatting van hoe lang het meegaat.

Lisette

Jurryt schreef:Ik twijfel nog tussen de topeak alien 2 en sks ct worx iemand ervaring met sks tools? De sks is wel 10 euro goedkoper.
En als ik dan toch bezig ben, een klein pompje is de topeak mountain morph iets? lijkt mij een ideaal pompje als ik dat zo zie.

Jurryt
De Fietsersbond heeft onlangs een test uitgevoerd.
http://www.fietsersbond.nl

Tommy