Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano Altus-kilometers (hoeveel, hoe snel, hoe goed?) - Forum Wereldfietser

Shimano Altus-kilometers (hoeveel, hoe snel, hoe goed?)

Er zijn allerlei versnellingsmechanismen in de handel, maar aan de prijs-kwaliteitverhouding van de Shimano Altus valt toch eigenlijk niet te tippen. Ik rij er zelf al 10 jaar mee omdat het standaard werd meegeleverd op mijn fiets en ik er nog nooit problemen mee heb gehad.
Recentelijk heb ik een nieuwe derailleurgroep aangeschaft omdat de cassetes met 7 versnellingen wat moeilijker te krijgen zijn en ik ben voor 45 euro weer klaar voor de volgende 10 jaar. Voor dat geld heb ik nu 24 schakelmogelijkheden die ik zomaar naar wens en terrein kan aanpassen.
Ben je ook de trotse bezitter van deze Shimanogroep laat dan weten:
- hoe lang je ermee doet
- wat je ervoor betaald hebt
- hoe vaak je een fietsenmaker bent tegengekomen die er geen onderdelen voor had

Ik ben reuze benieuwd.
Dan heb je vooral veel geluk gehad en bij deze nog 10 jaar geluk voor de toekomst gewenst.
Rij nu op mijn vakantiefiets met Shimano Deore, inmiddels na zo'n 10 000 km tweede set kettingbladen, derde cassette en vierde ketting erop. Derailleurs en remmen doen het nog als nieuw.

Heb ook een Alivio-groep van vijftien jaar oud op een eerdere vakantiefiets liggen. Heeft me nooit ernstig in de steek gelaten maar er zit inmiddels wel aanzienlijke zijdelingse speling in de voorderailleur.

Samengevat heb ik gefietst met Dura Ace uit 1977, Dura Ace uit 2005, Deore, Alivio, Tiagra, en naamloze "Shimano SIS" 6-speed systemen. Soms op een geleende fiets ook wel SRAM, maar echt nog geen meter op Campagnolo. Geen van deze dingen heeft mij ooit op verrassende wijze in de steek gelaten, maar de duurdere systemen schakelen wel sneller en makkelijker.
sjefke schreef:Dan heb je vooral veel geluk gehad.
Fietsenmakersprietpraat. Bij regelmatig onderhoud gaat zo'n groep gewoon 10 jaar mee.
gios schreef: