Een fietsenhandelaar vertelde me ooit dat een gewoon aluminium fietskader na verloop van tijd zijn stevigheid verliest. Het ging dan over de gewone fietskaders van de gekende merken (tot 800€?), blijkbaar waren er ook veel duurdere fietskaders (bv. Koga) die 2 of 3x 'gebakken' zijn en dus stijver zijn.
Je kon dit blijkbaar zien door aan de trappers zijwaartse druk uit te oefenen.
Slapwordende fietsen zouden daardoor minder goed gaan fietsen.
Het verhaal klonk me alleszins logisch in de oren.
Is dit correct?
Wordt een fiets dan slapper door intensief fietsgebruik en werkt het voorttrekken van bv een fietskar (met kdn in) ook versnellend?
Ik stel deze vraag omdat er toch heel wat meer aluminium dan stalen kaders op de markt zijn en de meeste verkochte fietsen dus van aluminium zijn (ook zo het mijne).
Alvast bedankt
Je kon dit blijkbaar zien door aan de trappers zijwaartse druk uit te oefenen.
Slapwordende fietsen zouden daardoor minder goed gaan fietsen.
Het verhaal klonk me alleszins logisch in de oren.
Is dit correct?
Wordt een fiets dan slapper door intensief fietsgebruik en werkt het voorttrekken van bv een fietskar (met kdn in) ook versnellend?
Ik stel deze vraag omdat er toch heel wat meer aluminium dan stalen kaders op de markt zijn en de meeste verkochte fietsen dus van aluminium zijn (ook zo het mijne).
Alvast bedankt